מצוד נרחב בארה"ב, אחר אסיר מסוכן שנמלט מהכלא באלבמה יחד עם סוהרת בכירה שלפי ההערכות פיתחה עמו יחסים רומנטיים וסייעה לו להימלט, הסתיים הלילה (בין שני לשלישי) באופן דרמטי וטרגי, כאשר רכבו של הזוג התהפך במהלך מרדף באינדיאנה – והסוהרת ויקי ווייט ירתה בעצמה למוות רגע לפני שנעצרה. האסיר עצמו, קייסי ווייט, נפצע קלות והסגיר את עצמו.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב אלבמה סוהרת ו אסיר נעלמו בדרך לבית המשפט
ארה"ב אלבמה סוהרת ו אסיר נעלמו בדרך לבית המשפט
האסיר קייסי ווייט והסוהרת ויקי ווייט. פיתחו קשר "מיוחד" בכלא
המצוד אחר השניים, שלמרות שמם הזהה אין להם קשר משפחתי, התנהל במשך 11 ימים לאורך שלוש מדינות בארה"ב, והפרשה שהסעירה את האמריקנים זוכה שם לסיקור נרחב בכלי התקשורת. מותה של הסוהרת בת ה-56, ששימשה כסגנית מנהל הכלא במחוז לודרדייל באלבמה וזכתה לכבוד רב מצד עמיתיה, רק מוסיף כעת לתעלומה שמאחורי הבריחה הדרמטית.
הבריחה, נזכיר, אירעה ביום שישי של ה-29 באפריל, שהיה אמור להיות יומה האחרון בתפקיד של ווייט: היא התכוונה לפרוש אחרי קריירה בת 25 שנה. באותו יום הודיעה הסוהרת הבכירה כי עליה ללוות את קייסי לבדיקה פסיכיאטרית בבית המשפט. בניגוד לנהלים, שקובעים ששני סוהרים צריכים ללוות אסירים מסוכנים, ויקי יצאה לבדה מהכלא – למרות שהייתה מודעת לנהלים הללו, ואף הייתה אחראית על תיאום יציאות של אסירים מהכלא.
בדיעבד התברר שבבית המשפט לא נקבע שום דיון בנוגע למצבו של קייסי בן ה-38, שמואשם ברצח אישה ומרצה במקביל מאסר ממושך של 75 שנים על ניסיון רצח, חטיפה ושוד. הניידת שבה יצאו השניים מהכלא התגלתה לאחר מכן נטושה בחניון של קניון סמוך, שם תועדו השניים נכנסים לרכב מילוט שאותו קנתה הסוהרת מבעוד מועד, ושאותו החנתה שם בלילה הקודם.
3 צפייה בגלריה
תיעוד מ אלבמה ארה"ב ב-29 באפריל שמציג את בריחתם מהניידת של הסוהרת ויקי ווייט והאסיר קייסי ווייט
תיעוד מ אלבמה ארה"ב ב-29 באפריל שמציג את בריחתם מהניידת של הסוהרת ויקי ווייט והאסיר קייסי ווייט
הניידת שננטשה בחניון של קניון באלבמה. מכונית המילוט חיכתה להם
(צילום: AFP PHOTO / Lauderdale County Sheriff's Department)
לאורך רובו של אותו יום לא נודע לרשויות דבר הבריחה. המכונית שעמה נמלטו אותרה בהמשך נטושה במדינת טנסי הסמוכה. שם אבדו עקבותיהם, והרשויות ביקשו את עזרת הציבור באיתורם, עם הצעה לפרס של עד 15,000 דולר למידע שיביא ללכידתו של ווייט האסיר ועד 10,000 דולר למידע שיביא ללכידתה של ווייט הסוהרת.
ההצעה הזו ככל הנראה השתלמה לרשויות: לפי הדיווחים הן קיבלו מאות קריאות על מידע לכאורה בנוגע לזוג הנמלט, ואחד מהם, שהתקבל ביום ראשון האחרון, היה זה שהביא ללכידתם. שירות המרשלים האמריקני – הסוכנות הפדרלית האחראית בין היתר על איתור אסירים נמלטים – קיבלה תיעוד ממצלמות אבטחה של מתחם לשטיפת כלי רכב בעיירה אוונסביל באינדיאנה, שם נראה ב-3 במאי אדם דומה לקייסי ליד רכב נוסף ששימש לפי החשד את הזוג.
אתמול כבר עלה בידי אנשי שירות המרשלים לעלות על מיקומם המדויק באינדיאנה. לפי רשת CNN הם עקבו אחריהם לפני תחילת המרדף, וזיהו את ויקי יוצאת מבית מלון עם פאה על ראשה. היא וקייסי נכנסו לרכב נוסף ששימש אותם, מסוג קאדילק, והמרשלים נסעו אחריהם. בשלב מסוים החל המרדף, שהסתיים כאשר המרשלים ניגחו את מכוניתם במכונית הנמלטת – וזו התהפכה.
זירת המרדף באינדיאנה:
לפי שירות המרשלים, קייסי היה זה שנהג במכונית, וסבל כאמור רק מחבלות קלות. בעוד הוא הסגיר עצמו לשוטרים, ויקי אותרה בתוך הרכב עם פצעי ירי בראשה. מאט קילי, משירות המרשלים, סיפר כי קייסי זעק לשוטרים לסייע למי שכינה "אשתו", אף שהשניים ככל הנראה אינם נשואים, ואמר להם שהיא ירתה לעצמה בראש. לפי הדיווחים ודברי הרשויות, הטענה הזו נכונה. ויקי פונתה לבית חולים, שם נקבע מותה.
"הורדנו מהרחובות אדם מסוכן, הוא לא הולך לראות יותר אור יום", אמר ריק סינגלטון, שריף מחוז לודרדייל באלבמה, שם נמצא אותו כלא שממנו ברח האסיר. "זה דבר טוב, טוב לא רק עבור הקהילה שלנו", הוא הוסיף. סינגלטון הכריז כי כאשר קייסי יוחזר לכלא באלבמה הוא ישהה בתא לבדו, ויהיה אזוק גם בתוך התא. "אם הוא רוצה לתבוע אותי על הפרת הזכויות האזרחיות שלו, הוא מוזמן. הוא לא הולך לצאת שוב מהכלא הזה, אני מבטיח לכם".
כאמור, קייסי מרצה עונש מאסר ממושך על עבירות אלימות, והוא מועמד כעת לדין באשמת רצח אישה בת 58 בביתה באלבמה, ב-2015. הוא כבר הודה ברצח לפני כשנתיים, ואם יורשע בו ייתכן שייגזר עליו עונש מוות. הוא גם חשוד כי איים ב-2015 לרצוח את חברתו לשעבר ואת אחותה.
3 צפייה בגלריה
תיעוד מ-3 במאי במרכז שטיפת רכב ב אינדיאנה ארה"ב שבו נראה קייסי ווייט אסיר נמלט
תיעוד מ-3 במאי במרכז שטיפת רכב ב אינדיאנה ארה"ב שבו נראה קייסי ווייט אסיר נמלט
ווייט תועד במרכז שטיפת רכב באינדיאנה. הסרטון הביא בסופו של דבר ללכידת הזוג הנמלט
הרשויות טרם מסרו מהו הגורם שהן סבורות כי עמד מאחורי הסיוע שהעניקה הסוהרת המכובדת לאסיר אלים ומסוכן כל כך – שגבוה ממנה פיזית באופן משמעותי ומתנשא לגובה של 2.06 מטר – אולם ההערכות בארה"ב הן שבין השניים התפתח כאמור קשר רומנטי. אסירים בכלא העידו כי לשניים הייתה מערכת יחסים מיוחדת, וכי ויקי העניקה לקייסי יחס טוב יותר מאשר לאסירים אחרים.
הבריחה תוכננה בקפדנות ולאורך זמן רב: לפ הדיווחים ויקי מכרה את ביתה במחיר שנמוך בחצי ממחיר השוק, ומשכה מכמה בנקים 90,000 דולר במזומן. את אותה מכונית מילוט ראשונה ששימשה אותה ואת קייסי היא קנתה לפי החשד תחת זהות בדויה, באופן שהקשה מאוד על הרשויות לאתר את הזוג במהלך המצוד. בחודשים האחרונים רכשה גם רובה ציד ואקדח.
בני משפחתה ועמיתיה של ויקי הביעו הלם מוחלט ממעשיה. "בהתחלה חשבתי שזו טעות", סיפרה במהלך המצוד אמה של ויקי, פאט דייביס, לערוץ טלוויזיה מקומי. "היא מעולם לא עשתה דבר, אני בטוחה שהיא אפילו לא קיבלה מעולם דוח תנועה". גם סינגלטון, השריף מאלבמה, קיווה לקבל מוויקי תשובות על מעשיה. "היה לי את כל הביטחון בעולם בוויקי ווייט. היא הייתה עובדת מצטיינת. מה לעזאזל גרם לה, הניע אותה, לעשות תעלול שכזה? אני לא יודע. אני לא יודע אם אי-פעם אדע".