בכיר בקופות החולים אמר היום (ראשון) כי "אנחנו חד משמעית לא פותחים תורים חדשים". בשיחה עם ynet התייחס הבכיר להצהרת ראש הממשלה נפתלי בנט שקרא "לכולם" לצאת להתחסן לאחר שהודיע על משלוח חיסונים חדש ב-1 באוגוסט ואמר: "אם נקבל הוראה אחרת נפתח תורים, אבל כרגע אין שום כוונה או הנחיה כזו".
3 צפייה בגלריה
חיסוני קורונה בתל אביב
חיסוני קורונה בתל אביב
"אם נקבל הוראה אחרת נפתח תורים, כרגע אין הנחיה כזו"
(צילום: רויטרס)
בנט אמר מוקדם יותר בפתח ישיבת הממשלה כי הגיע להסכם על משלוח חדש עם מנכ"ל פייזר אלברט בורלא. המשלוח יגיע לישראל בתחילת החודש הבא, מה שמבטיח לדברי בנט "מלאי חיסונים רציף לישראל". הוא הדגיש: "יש חיסונים לכולם. גם מנה ראשונה יש כרגע במלאי ומנה שנייה תגיע כאמור בתחילת אוגוסט. לכן, מי שלא התחסן, בעיקר צעירים אבל גם מבוגרים - צאו היום להתחסן". הוא הודה לשר הבריאות ניצן הורוביץ ואנשי משרדו שיחד "תפרו" את העסקה הזו.
בתוך כך, הורוביץ הבטיח להתייחס לסוגיית המשך מבצע החיסונים במסיבת עיתונאים שקיים מוקדם יותר בכנסת, אך לבסוף התעלם מהנושא. הבוקר אמר הורוביץ בריאיון לכאן רשת ב' כי כבר היום יחל מבצע מנת הדחף השלישית למדוכאי החיסון, ואולם גם במקרה זה – קופות החולים לא קיבלו שום הודעה על כך. "אין שום סיכוי שנתחיל היום לחסן", אמר הבכיר. "מדובר על היערכות ממוחשבת שאנחנו צריכים לעשות לקראת החיסון. נראה שהשר רץ לתקשורת בלי שאנחנו מכירים את הפרטים", ציין.
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט אלברט בורלא
נפתלי בנט אלברט בורלא
בנט ובורלא סיכמו על משלוח חיסונים. בקופות החולים מבהירים: "אין תורים חדשים"
(צילום: רויטרס, יח"צ מצעד החיים)
3 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ במתחם חיסונים בחולון
ניצן הורוביץ במתחם חיסונים בחולון
הורוביץ אמר שמדוכאי חיסון יכולים לקבל מנת חיסון שלישית. בכיר בקופות החולים: "שום סיכוי"
(צילום: מארק ישראל סלם)
בדבריו בריאיון הוסיף כי מבוגרים שירצו להתחסן בחיסון של מודרנה יוכלו לעשות זאת - הוראה נוספת שבקופות החולים לא הכירו. יש לציין כי כבר לפני מספר חודשים עלה הרעיון לחסן מדוכאי חיסון במנה שלישית, בין היתר במסגרת מחקרית אותה מובילה פרופ' גליה רהב, ראש היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא - ואולם עד כה המשרד טרם עדכן ונתן את האישור באופן סופי להתחיל במהלך.
ל-ynet נודע כי בשבוע שעבר הגיעו מספר מדוכאי חיסון לקבלת מנת החיסון השלישית במסגרת המחקרית לאחר הבנה כי המשרד אישר את המהלך - אך נאלצו לשוב על עקבותיהם מאחר ולבסוף האישור לא התקבל.