משטרת גלילות פתחה היום (חמישי) בחקירה בחשד לרצח, לאחר שגופת אדם נמצאה במבנה נטוש סמוך לבית העלמין ליד מחלף מורשה. כוחות משטרה הוקפצו למקום עם קבלת הדיווח, והגופה הועברה למכון הפתולוגי. כעת החקירה נמשכת.
2 צפייה בגלריה
זירת התאונה הקטלנית בכביש 5
זירת התאונה הקטלנית בכביש 5
מחלף מורשה. ארכיון
(צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
הרכב שנמצא בעראבה

בשעה 13:23 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א, על גבר שנמצא מחוסר הכרה סמוך לבית העלמין. חובשים ופרמדיקים דיווחו על גבר כבן 40 ללא סימני חיים, וקבעו את מותו. פרמדיקית מד"א אנט קרמר סיפרה: "ראינו את הגבר שוכב כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל לצערנו נאלצנו לקבוע את מותו במקום".
מאוחר יותר, במקרה אחר, נורה למוות גבר בשנות ה-30 לחייו בעראבה שבגליל. צוות מד"א שהגיע למקום ביצע בו פעולות החייאה ופינה אותו למרכז רפואי צפון-פוריה, אך במהלך הפינוי הדרדר מצבו והוא נאלץ לקבוע את מותו. רכב שרוף אותר ביישוב, ועל פי החשד שימש את היורים. המשטרה פתחה בחקירה, והחלה בסריקות לאיתור חשודים. בנוסף, נמסר כי הרקע לירי הוא ככל הנראה סכסוך בין משפחות עבריינים.
2 צפייה בגלריה
זירת הירי ביבנה
זירת הירי ביבנה
זירת הירי ביבנה
פרמדיק במד"א יוסף בדארנה וחובש רפואת חירום מוסטפא חטיב סיפרו כי "הביאו לנו פצוע מחוסר הכרה כשהוא סובל מפציעות חודרות בגופו, לאחר שהיה מעורב באירוע אלימות. העלינו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ וביצענו בו בדיקות רפואיות. הוא היה ללא דופק וללא נשימה והתחלנו לבצע בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות. במהלך הפינוי לבית החולים מצבו הדרדר ונאלצנו לקבוע את מותו".
בערב, צעיר כבן 20 נפצע באורח קשה מירי ברחוב התורן ביבנה. צוות מד"א פינה אותו את הקורבן, תושב העיר, לבית החולים קפלן ברחובות. המשטרה פתחה בחקירת האירוע, תוך סריקות אחר מבצעי העבירה. לפי החשד, הרקע לאירוע הוא פלילי. לפי עד ראייה, "הוא נורה בכניסה לאחד הבניינים ברחוב שבו הוא מתגורר".