"אני עובר תוך דקות משמי לבנון לשמי רצועת עזה עם מטוס הקרב. אתמול למשל במהלך היום הייתה לי טיסה כזאת שהתחלנו בגזרה הצפונית עם רשימה של מטרות לתקיפה ועוד לפני שהתקרבנו אמרו לנו שצריכים אותנו דחוף בעזה ושאנחנו צריכים ללכת לתקוף שם. זה ממש דבר שבשגרה - לא מספיקים לנחות, ועוברים למשימה אחרת, לפעמים לעוד תקיפה", כך מספר הבוקר (חמישי) בריאיון ל-ynet סרן ש', טייס בטייסת 101.

סרן ש' מספר כי מתחילת הלחימה הוא ביצע משימות שונות של טיסות תקיפה, צילום, הגנה על שמי המדינה, וגם תפקידים קרקעיים של תכנון טיסות, תכנון משימות אחרות וניהול של הטייסת.
כטייס, מה ההבדל בין הגזרה הצפונית לדרומית? "הגזרות מאוד מאוד מורכבות, כל אחת והמורכבות שלה. בצפון אנחנו יותר מתמודדים עם תקיפות שהן דחופות, ולפעמים צריכים לתכנן אותן יותר לעומק בגלל כל מיני מורכבויות של הגזרה. בגזרה הדרומית עיקר האיסוף שלנו הוא במציאת מטרה מתאימה שאין בה המון בלתי מעורבים וכמובן מטרה שתעזור לכוחות הקרקע שלנו בלי לפגוע בהם. מתרחשות תקיפות מאוד מאוד קרובות לכוחות הקרקע שלנו והאתגר הבאמת גדול הוא להבין שאנחנו לא תוקפים את כוחותינו ובעצם שומרים את מרווחי הבטיחות המתאימים".
1 צפייה בגלריה
תקיפה בלבנון
תקיפה בלבנון
תקיפות חיל האוויר בלבנון. משימות שדורשות יותר הכנות
(צילום: AFP)
יכול להיות שהמורכבות הזאת של הניסיון לא לפגוע גם בכוחות שלנו, היא בעצם הכנה למלחמה בצפון? "אנחנו כבר חצי שנה במלחמה בעזה וזה לא ניסיון, אלא מלחמה של ממש שתראה מאוד דומה למלחמה הצפונית, אם תהיה. אנחנו מתחילת המלחמה וכמובן שכבר לפניה מתכוננים ומתאמנים יום יום בשביל המלחמה כשתגיע ואנחנו מוכנים בכל עת ומתי שיצטרכו אותנו להתחיל גם את המלחמה הזאת".
איך אתם מתכוננים למערכה בצפון, אם תהיה? "אנחנו מוכנים ואנחנו נעשה ככל שביכולתנו, ויש לנו עוד לא מעט קלפים בשרוול. אנחנו הכי מוכנים שיש ונעשה מה שצריך בשביל לאפשר את המשך החיים פה, חזרת התושבים ולשמור על הארץ. בשביל זה התגייסנו בסוף".