לפני כשבוע רכבת ישראל החזירה צ'ק בנקאי על סך מיליון שקלים לבנק שניפק אותו, לאחר שאבד לנוסע ברכבת. כעת נחשף עובד הניקיון שמצא את הצ'ק: יוסף קוזי, בן 31, נשוי ואב לשלושה ילדים, המתגורר בשכונת שועפט במזרח ירושלים. הוא מועסק בצוות הניקיון בתחנת הרכבת על שם יצחק נבון בירושלים על ידי חברת "צוות 3" זה שש שנים. קוזי הוזמן למשרדי הנהלת החברה, שם העניקו לו מנהליו תעודת הצטיינות ושי על המעשה האצילי שעשה, כשהחזיר את הצ'ק הבנקאי שמצא.
3 צפייה בגלריה
יוסף קוזי, עובד הניקיון שמצא את הצ'ק
יוסף קוזי, עובד הניקיון שמצא את הצ'ק
יוסף קוזי עם תעודת ההצטיינות.
(צילום: צוות 3-ניקיון)
3 צפייה בגלריה
הצ'ק שנמצא
הצ'ק שנמצא
הצ'ק שנמצא
(צילום: רכבת ישראל )
במהלך יומו של עובד הניקיון קוזי, מציאת חפצים יקרי ערך הם עניין שבשגרה. קוזי סיפר עוד כי לפני כשנתיים מצא תיק שבו כסף וזהב במשקל שני קילוגרם, והחזירו מיד. במקרה אחר מצא בשירותים נשק של חייל.
בשיחה עם ynet, שחזר קוזי את הרגע שבו מצא את הצ'ק הבנקאי לפני שבוע, וסיפר שכמעט זרק את המעטפה שבו היה לפח. "מצאתי את המעטפה בין החלון של קרון הרכבת למושב. רציתי לזרוק לפח כי חשבתי שזו מעטפה ריקה, ואני אפילו לא יודע למה החלטתי בכל זאת לפתוח את המעטפה. בתוכה היה צ'ק וראיתי שכתוב עליו 'מיליון שקל'", הוא אמר. "חשבתי שזה לא אמיתי, שזה משחק. בדקתי את זה שוב והגעתי ישירות למנהל התחנה. כולם היו בשוק, גם שם בהתחלה לא האמינו שמדובר בסכום הזה".
קוזי נרגש מההוקרה וההערכה שקיבל ממנהליו, על מעשה שעבורו הוא טבעי. "אנחנו עובדי הניקיון אנשים ישרים ומחזירים כל דבר שאנו מוצאים. זו העבודה שלנו וזה בסדר גמור, כולם מבסוטים וגם אני מבסוט", הוא אמר. "זו הרגשה טובה להחזיר משהו שאבד למישהו, כי אני בעצמי מכיר את ההרגשה, כשהחזירו לי אחרי יומיים טלפון שאיבדתי".
3 צפייה בגלריה
תחנת רכבת יצחק נבון ירושלים
תחנת רכבת יצחק נבון ירושלים
קוזי מצא בעבר זהב וכסף, ואפילו נשק של חייל. תחנת הרכבת בירושלים
(צילום: EPA)
קוזי הוזמן אתמול למשרדי "צוות 3", שם מנהליו הודו לו על האזרחות הטובה שגילה ואת השם הטוב שהעניק לחברה. מנהליו, ארנון רדיע ויאיר סרור, העניקו לו תעודת הצטיינות. "אני מודה על ההערכה על העבודה הקשה שאנו עושים מדי יום", אמר קוזי.
אודי גונן, מנכ"ל חברת צוות 3 ניקיון הוסיף: "העובד שלנו יוסף קוזי, מבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר, במעשה שלו הוא יישם את הערכים שאנו מקדמים בחברה: יושרה, נאמנות ללקוחות ומסירות לציבור. תעודת ההוקרה היא עדות להצטיינות מעוררת ההשראה לעובדים ולחברה".