בכיר ברשות הטבע והגנים פוטר מתפקידו וקיבל נזיפה חמורה והרחקה ל-7 שנים מהרשות לאחר שביצע מעקב ובלש אחר עובד הרשות, שבו חשד כי הוא נעדר מהעבודה תוך שהוא מדווח על נוכחות.
עמיר אלוני, סגן מנהל מחוז יו"ש ברשות הטבע והגנים, הטמין באוקטובר 2020 טלפון סלולרי בריפוד הרכב ששימש את העובד תוך יצירת חיבור למערכת החשמל של הרכב כדי שסוללת המכשיר תישאר טעונה. המכשיר הוסלק במשענת הספסל האחורי ברכב, מתחת לריפוד ואובטח באמצעות אזיקונים. בין התאריכים 20.10.20 – 6.11.20 עקב הנאשם באופן תדיר אחר מיקומו של הרכב, וזאת באמצעות מכשיר הטלפון שהתקין ויישום יעודי בו השתמש, וזאת במטרה לבלוש אחר מיקומו של הפקח במהלך שעות העבודה. בשלב מסוים, הטלפון צלצל ברכב, העובד פירק את הריפוד ואיתר את הטלפון וחשש כי מדובר במטען חבלה והזעיק חבלן. כך התגלו מעשיו של אלוני.

1 צפייה בגלריה
מכשיר המעקב ששם סגן מנהל מחוז יו"ש ברשות הטבע והגנים עמיר  חצרוני במכונית של אחד מעובדיו
מכשיר המעקב ששם סגן מנהל מחוז יו"ש ברשות הטבע והגנים עמיר  חצרוני במכונית של אחד מעובדיו
הסלולרי הוסלק בתוך הרכב ושימש למעקב
כנגד אלוני התקיימה חקירה פלילית אשר בסופה החליטה הפרקליטות לסגור את התיק. אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה משך את התיק מהפרקליטות והגיש כנגד אלוני תובענה לבית הדין למשמעת של שירות המדינה. לאחר ניהול הליך הוכחות הוא הורשע על ידי בית הדין בכל המיוחס לו. במקביל, פיטרה בספטמבר השנה רשות הטבע והגנים את אלוני, בהתאם לפסק דין של בית הדין האזורי לעבודה, ועד פיטוריו היה מושעה.

"הנאשם פגע בפרטיות הפקח"

התביעה טענה בדיון, כי "הנאשם החליט על דעת עצמו לעקוב אחרי הפקח תוך שימוש באמצעי חריג וקיצוני. המעשה של הנאשם בוצע ללא הרשאה או סמכות כדין, ובתוך כך עקף הנאשם את האיסור לעקוב אחר עובדים באמצעים טכנולוגיים. גילוי הטלפון המוסלק גרם לבהלה גדולה בקרב הפקח והממונה עליו. הנאשם פגע בפרטיות הפקח, אשר לאחר גילוי הטלפון המוסלק חש מוטרד ומזועזע, וביטחונו האישי נפגע. חומרת מעשיו של הנאשם מתחדדת נוכח מעמדו הבכיר ברשות".
עמדת המשרד להגנת הסביבה שאחראי על רשות הטבע והגנים הייתה שמדובר באירוע חמור בצורה קיצונית. אירוע ההסלקה "הצית אש" בקרב הרשות; הפקח הנעקב חווה טראומה ונזקק לטיפול. אמצעי המשמעת מבוקשים על מנת לחנך את ציבור עובדי הרשות ועובדי המגזר הציבורי בכללותם שיש מעשים שאסור שיעשו.
עורכי דינו של אלוני אמרו, כי במשך 25 שנה אלוני הצטיין בעבודתו ותפקד ללא רבב. האירוע בו כשל הנאשם היה אירוע נקודתי וחד-פעמי שלא נעשה לטובתו האישית של הנאשם, אלא לצורך חשיפת עבירת משמעת חמורה של עובד מסוים. הנאשם הוכשל על ידי מנהליו, אשר לא נתנו לו כלים לביצוע בקרה אחרי אותו עובד ולא פנו לנציבות שירות המדינה. הנאשם לקח אחריות על מעשיו, ואף שיתף פעולה מיד עם גילוי מכשיר האיתור שהוסלק. הפגיעה בפרטיותו של הפקח הייתה מוגבלת. הרשות פגעה בזכויותיו של הנאשם שעה שפיטרה אותו מעבודתו כבר בחודש דצמבר 2020, במקום לפנות לנציבות שירות המדינה.
בית הדין קבע, כי מעשיו של הנאשם ראויים לכל גנאי, שעה שהוא פעל ללא סמכות ואישור, התחקה או בלש באופן פסול אחר עובד הכפוף לו ופגע בפרטיותו. מעשה ההסלקה האמור היה כה קיצוני וחריג, וגילויו היה טראומטי לפקח (אשר הטלפון הוסלק ברכבו) וגרם לזעזוע בקרב עובדי ומנהלי הרשות הן במחוז איו"ש והן מחוצה לו. הנאשם הירשה לעצמו לחדור - באופן אגרסיבי, ותוך שימוש באמצעי קיצוני המנוגד לדין – אל המרחב הפרטי של הפקח, ופגע באוטונומיה הבסיסית לה היה זכאי אותו עובד.
בית הדין אישר את הסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים והטיל על הנאשם: נזיפה חמורה, פסילה ל-7 שנים לכל תפקיד ברשות הטבע והגנים ופסילה ל-5 שנים לשירות המדינה. לאור גילו, המשמעות היא כי לא ישוב לשירות המדינה.