שר הביטחון בני גנץ הזהיר הערב (רביעי) את אזרחי לבנון מאפשרות שאיראן תקים בסיסים משלה על אדמת ארצם, מה שיביא אותם "לשלם את המחיר", כלשונו – בדומה לאזרחי סוריה. "איראן מנסה לחמש את שלוחיה בסוריה בנשק שהופך אותה למדינת טרור. באמצעות חיזבאללה, איראן מנסה לקנות את לבנון על ידי אספקת דלק ובניית תחנות כוח. תלות אנרגטית של לבנון באיראן יכולה להביא להקמת בסיסים איראניים על אדמת לבנון ולערעור היציבות האזורית – ואזרחי לבנון ישלמו", אמר גנץ.
2 צפייה בגלריה
בני גנץ שר הביטחון בטקס פתיחת תכנית העילית אודם
בני גנץ שר הביטחון בטקס פתיחת תכנית העילית אודם
שר הביטחון גנץ עם ח"כ מיכאל ביטון בקצרין, הערב
(צילום: עידו ארז)
שר הביטחון התייחס בנאום בטקס לחניכת פרויקט "אודם" בהיכל התרבות בקצרין גם לסוגיית הפעלתה של אסדת כריש, במקביל למו"מ שמתנהל עם לבנון על קביעת הגבול הימי: "מדינת ישראל לא קיבלה ולא תקבל תכתיבים לא מאיראן, לא משלוחיה ולא מארגוני טרור. זה נכון לגבי הפקת הגז מאסדת כריש שתחל במועדה, זה נכון לגבי חופש הפעולה שלנו מול כל איום על אזרחי ישראל שמתפתח בגבול, ומעבר לו".
הוא הוסיף: "לצד זאת, כפי שעשינו לאורך השנים, נמשיך להושיט יד להסכמים שיסייעו לשגשוג האזור, ולהציע סיוע הומניטארי לאזרחים. הם אינם האויב – אלא ארגוני הטרור הפועלים בחסות המשטרים".
בתוך כך, הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, נפגש היום עם רמטכ"ל צבא צרפת גנרל טיירי בורקהרד. במפגש עם קציני הצבא הצרפתי, כך נמסר מדובר צה"ל, סקרו קציני צה"ל את האתגרים בגבול לבנון, את פעילות חיזבאללה ואת האיום האיראני. הרמטכ"ל הסביר לקציני הצבא הצרפתי את האופן שבו תיראה המלחמה הבאה בלבנון ואת התוכניות הישראליות לפגוע במטרות ותשתיות לאומיות בלבנון שמשמשות גם את חיזבאללה.
2 צפייה בגלריה
אביב כוכבי בביקור בצרפת
אביב כוכבי בביקור בצרפת
כוכבי בצרפת. "פועלים ביתר שאת נגד התבססות איראן"
(צילום: דובר צה"ל )
כוכבי, שכינה את חיזבאללה "צבא טרור" ולא "ארגון טרור", אמר כי "לאחרונה מגביר צבא הטרור חיזבאללה את פעילותו השלילית, באופן שמייצר סיכון הולך וגובר להסלמה ומנסה לסכן את ישראל, אך בפועל גם את לבנון ואזרחיה. חיזבאללה 'לקח בשבי' את אזרחי לבנון ועושה שימוש ציני בתשתיות אזרחיות, בבתים ובבניני מגורים אשר ייתקפו ע"י צה"ל בעת הצורך. לקהילה הבינלאומית תפקיד חשוב בדרישה מהממשל בלבנון לממש את שליטתו הביטחונית".
הוא הוסיף: "פעולותיו של חיזבאללה כארגון טרור מהוות דוגמא לאופן שבו הוא מונע שינוי חיובי בלבנון ומשמר בכך את המערכת כנכשלת, ובפועל משרת גם את האינטרסים האיראנים באזור. אנו פועלים ביתר שאת כנגד התבססות איראן במזרח התיכון. הניסיונות לפגוע במדינת ישראל, בכל זירה, יתקלו בתגובה חריפה או ביוזמה מקדימה".