ישיבת ועד הבית של בניין מגורים הפכה הבוקר (יום א') למרחץ דמים ברומא, כשאחד הדיירים, גבר בן 57, פתח באש, רצח שלוש מהמשתתפות – ופצע עוד ארבעה בני אדם. לפי הדיווחים היורה נכנס למקום שבו נערכה הישיבה, צעק "אני ארצח את כולכם" – ואז החל לירות.
1 צפייה בגלריה
אקדח אילוסטרציה
אקדח אילוסטרציה
את הנשק השיג הרוצח באופן בלתי חוקי
(צילום: shutterstock)
הישיבה שהפכה לאירוע ירי המוני נערכה בבר-פיצרייה השוכן ברובע פידנה של הבירה האיטלקית, ועדי ראייה סיפרו לרשת האיטלקית RAI כי הרוצח הוא דייר בשם קלאודיו קמפיטי, שהיה שקוע בשלל סכסוכים עם ועד הבית והדיירים האחרים. לפי הדיווחים, בעבר כבר השמיע איומים מילוליים נגדם, והם הגישו נגדו תלונות במשטרה.
הטבח בבר, שם מתכנס ועד הבית מדי שנה, החל בסביבות השעה 9:30 בבוקר לפי השעון המקומי: "זו הייתה ישיבת סוף שנה, ובשלב כלשהו קלאודיו נכנס, טען את האקדח שלו – והתחיל לירות", סיפר עד ראייה לעיתון "לה רפובליקה". אישה שהשתתפה בישיבה סיפרה לעיתון: "ניצלתי כי הסתתרתי מתחת לשולחן והצלחתי לברוח מהחדר על ארבע".
בשיחה עם העיתון "קוריירה דלה סרה" סיפרה אחת הדיירות שהיו במקום על עברו של הרוצח: "הוא תמיד עשה בעיות ולא רצה להשתתף בהוצאות הבניין". לפי אחת העדויות, מעצור בנשק של קמפיטי הוא שעצר את הטבח ואפשר לכמה מהסובבים להתנפל עליו ולהכניע אותו. הוא נעצר במקום על-ידי המשטרה.
מחקירה ראשונית עולה כי את הנשק שבו ירה קמפיטי הוא השיג באופן בלתי חוקי. בין הנפגעים באירוע גם לקוחות של הבר שאינם דיירי הבניין, ומצבו של אחד מארבעת הפצועים מוגדר קשה.