בארה"ב התפרסמו ביממה האחרונה פרטים רבים על דיוויד דפאפי, שתקף אתמול בפטיש את פול פלוסי – בעלה של ננסי פלוסי, יו"ר בית הנבחרים בארה"ב. דפאפי בן ה-42 פרץ לבית של הזוג בסן פרנסיסקו בשעת לילה מאוחרת, ובזמן העימות עם פלוסי בן ה-82 צעק: "איפה ננסי?". הבכירה הדמוקרטית, בת 82 גם היא, הייתה בוושינגטון בזמן התקיפה.
דפאפי פרץ לבית של הזוג פלוסי בסן פרנסיסקו מהדלת האחורית, בסביבות 02:30 שעון מקומי. לפי CNN, דפאפי ניסה לקשור את פול פלוסי "עד שננסי תגיע הביתה". פלוסי אמר לדפאפי שהוא צריך ללכת לשירותים – ואז התקשר בחשאי למשטרה. כשהשוטרים הגיעו לבית הם ראו את דפאפי ופלוסי נאבקים על השליטה בפטיש. דפאפי היכה את פלוסי בראשו, ואמר לשוטרים: "אנחנו מחכים לננסי".
8 צפייה בגלריה
ארה"ב דיוויד דפייפ תקף את בעלה של ננסי פלוסי
ארה"ב דיוויד דפייפ תקף את בעלה של ננסי פלוסי
דפאפי והזוג פלוסי
(צילום: AP, AFP)
פול פלוסי פונה לבית החולים ועבר ניתוח בעקבות שבר בגולגולת, ובנוסף נפצע בידו. דפאפי נזקק גם כן לטיפול רפואי בעקבות חבלות קלות. משטרת סן פרנסיסקו עצרה אותו בחשד לניסיון רצח, תקיפה עם נשק קטלני, פגיעה בקשיש, פריצה, הכאה ועבירות נוספות.
במסגרת החיפושים אחרי מניע לתקיפת בעלה של הבכירה הדמוקרטית נתקלו השוטרים בפרסומים של דפאפי בפייסבוק, בבלוגים ובאתרים אחרים בשנים האחרונות: דפאפי הביע תמיכה בדונלד טראמפ ובתנועת QAnon, שמורכבת מתומכים של הנשיא הרפובליקני לשעבר, ומאמינה בתיאוריית קונספירציה מופרכת במיוחד. בפרסומים ברשת הביע דפאפי עמדות אנטישמיות, השמיץ נשים וטרנסג'נדרים, מחה על הצנזורה של חברות הטכנולוגיה והביע תמיכה בטענה השקרית שבחירות 2020 נגנבו מטראמפ. ב-27 בספטמבר כתב שצריך "לגרור לרחוב ולירות" בכל העיתונאים שדוחים את טענותיו של טראמפ להונאה ולגניבת קולות במירוץ מול ג'ו ביידן.
באחד האתרים פרסם דפאפי טענות שקריות על עטיית מסכות והחיסונים לנגיף הקורונה, ופקפק באפשרות שמשבר האקלים אכן קיים. בפרסומים אחרים כתב שהיהודים עזרו לממן את עלייתו של אדולף היטלר לשלטון בגרמניה, וטען שיהודים מעורבים בפלישה של רוסיה לאוקראינה, מכיוון ש"ככל שיותר אוקראינים ימותו ללא סיבה, כך הקרקע תהיה זולה יותר – והיהודים יוכלו לקנות אותה".
8 צפייה בגלריה
ארה"ב דיוויד דפייפ תקף את בעלה של ננסי פלוסי
ארה"ב דיוויד דפייפ תקף את בעלה של ננסי פלוסי
דפאפי בחתונה של הזוג הנודיסטי ב-2013, שבה שימש כשושבין
(צילום: AP)
שלושה קרובי משפחה של דפאפי אמרו ל-CNN שבמשך שנים הוא לא נמצא בקשר עם משפחתו. הם אישרו כי עמוד פייסבוק שנושא את שמו - שבו פורסמו תיאוריות קונספירציה - אכן שייך לו. העמוד הוסר אתמול מהרשת החברתית. אחד ממכריו אמר ל-CNN שנראה שהוא "איבד קשר עם המציאות". בפרסומים בבלוגים בחודשים האחרונים כתב דפאפי בין השאר על חייזרים, קומוניסטים, מיעוטים דתיים ואליטות.
דפאפי נולד בקנדה, ולפני 20 שנה עבר לגור בקליפורניה. הוא עבר לארה"ב בעקבות חברתו דאז, ג'יפסי טאוב. השניים היו פעילים נודיסטים - והפגינו נגד החוקים המקומיים שאוסרים על הציבור להסתובב בעירום. הם חיו בעיר ברקלי עם נודיסטים נוספים, ובנוסף האמינו גם בתיאוריית קונספירציה שטוענת שפיגועי 11 בספטמבר היו מזימה של גורמים אמריקנים. לפי הפרסומים, באותן שנים התפרנס דפאפי ממכירת צמידים שאותם הכין.
טאוב ודפאפי הביאו לעולם שני ילדים. הם לא התחתנו. טאוב התחתנה עם גבר אחר, נודיסט גם הוא. הם נישאו ב-2013 ודפאפי היה השושבין בחתונה. אתמול פרץ דפאפי לבית של פלוסי בתחתונים.
8 צפייה בגלריה
מחוץ לבית של ננסי פלוסי ב סן פרנסיסקו קליפורניה ארה"ב
מחוץ לבית של ננסי פלוסי ב סן פרנסיסקו קליפורניה ארה"ב
מחוץ לבית של הזוג פלוסי בסן פרנסיסקו
(צילום: EPA)
ננסי פלוסי וטראמפ נהגו להשתלח זה בזה בזמן כהונתו של טראמפ בבית הלבן, ובאותה תקופה ספגה פלוסי השמצות רבות מצד הרפובליקנים. ב-6 בינואר 2021, כשתומכיו טראמפ הסתערו על בניין הקונגרס, הסתערו חלק מהם על לשכתה של פלוסי, השחיתו את הלשכה ובזזו אותה. כשנשיא ארה"ב גינה את התקיפה בסן פרנסיסקו הוא אמר שמדובר באירוע "מתועב" והוסיף שגם בזמן הפריצה לקונגרס שאלו המתפרעים "איפה ננסי".
החודש, כמעט שנתיים אחרי ההסתערות של תומכי דונלד טראמפ על הקפיטול בוושינגטון, פורסמו סרטונים שצולמו במשכן הקונגרס ב-6 בינואר 2021. באחד הסרטונים אמרה פלוסי כי היא מקווה שטראמפ עצמו יצטרף לתומכיו שהגיעו לקפיטול – כדי שתוכל להכות אותו ואחר כך ללכת לכלא.

8 צפייה בגלריה
4 פברואר 2020 ננסי פלוסי קורעת עותק של נאום טראמפ על מצב האומה ב קונגרס
4 פברואר 2020 ננסי פלוסי קורעת עותק של נאום טראמפ על מצב האומה ב קונגרס
פברואר 2020: פלוסי קורעת עותק של נאום טראמפ על מצב האומה
(צילום: AFP)
8 צפייה בגלריה
תומכי טראמפ הרס ב משרד של ננסי פלוסי מהומות בניין הקפיטול וושינגטון ארה"ב
תומכי טראמפ הרס ב משרד של ננסי פלוסי מהומות בניין הקפיטול וושינגטון ארה"ב
תומכי טראמפ בלשכה של פלוסי
(צילום: AFP)
בינואר 2021, מעט לפני הפריצה לקפיטול, רוססו כתובת על בתיהם של יו"ר בית הנבחרים פלוסי, ומנהיג הרפובליקנים בסנאט מיץ' מקונל. ההשחתות היו אחרי שהקונגרס לא אישר להעלות את גובה המענקים לאמריקנים בחבילת הסיוע לנפגעי הקורונה, מ-600 ל-2,000 דולר. על ביתה של פלוסי בסן פרנסיסקו רוססו הכתובות "תבטלי את שכר הדירה" ו"אנחנו רוצים הכול", והמשחיתים אף השאירו ראש של חזיר בפח הזבל.
משטרת הקפיטול דיווחה כי ב-2021 היא חקרה 9,625 איומים נגד מחוקקים של שתי המפלגות הגדולות – עלייה של כמעט פי 3 מ-2017.