תקרית חריגה בגן הלאומי ממשית, ליד דימונה: זאב נשך הלילה (בין שישי לשבת) ילדה בת 9, שקד, שישנה באוהל במקום - ומשך אותה מחוץ לאוהל. אביה של הילדה התעורר, והרחיק את הזאב - שברח.
1 צפייה בגלריה
שקד בת ה 9 ננשכה על ידי זאב בגן הלאומי ממשית שבנגב
שקד בת ה 9 ננשכה על ידי זאב בגן הלאומי ממשית שבנגב
"הוא לא פחד מאנשים". שקד בת ה-9 והזאב שנשך אותה
(צילום: הרצל יוסף, ארנון הרשברג)

הילדה טופלה במקום על ידי צוות מד"א בחניון - והועברה להמשך טיפול והשגחה בבית החולים סורוקה בבאר שבע כשמצבה קל.
רשות הטבע והגנים מסרה כי היא פתחה בסריקות לאיתור הזאב. חניון הלילה בגן ממשית נסגר זמנית למבקרים.
ארנון הרשברג, אביה של הילדה - שהרחיק כאמור את הזאב, סיפר כי "תיכננו קמפינג של שלושה לילות. זה היה הלילה השני שלנו בממשית. חזרנו מטיול ובשעה שתיים וחצי בלילה התעוררנו לצעקות של הבת שלי, שישנה ב'מרפסת של האוהל', בתוך רשת. הזאב קרע את הרשת ותפס אותה בשערות, הוא גרר אותה ככה כעשרה מטרים.
"היא סיפרה שחלמה חלום וכשהתעוררה החלה לצעוק וניסתה להיאבק בזאב. היא הייתה בהכרה והבינה מה קורה. הוא עזב את הראש שלה ותפס לה את היד והמשיך לגרור אותה ככה. אז כבר היינו בחוץ והברחנו אותו, אבל הוא המשיך להסתובב סביבנו ולהיכנס לעוד אוהלים. עצרנו לה את הדם והזמנו אמבולנס. הפקחים הגיעו תוך חצי שעה למקום. נישאר עוד יומיים או שלושה להשגחה בבית החולים", אמר.
הוא הוסיף כי "אנחנו אנשי שטח ומרבים לטייל ולעשות קמפינג. זו התנהגות לא טיפוסית של זאב. הוא לא פחד מאנשים בכלל, זו הייתה התנהגות מאוד מוזרה. קראתי לו כמו לכלב כדי לצלם - והוא בא". למרות התקרית הקשה, האב הבטיח לבתו כי "נחזור ונטייל".
ד"ר דוד מונץ, רופא במחלקה לרפואה דחופה בבית חולים סבן לילדים, הסביר כי "הדבר הראשון שצריך לעשות במקרה של נשיכה הוא לראות את הפצע עצמו, שאין אובדן רקמה או שבר. בנוסף, פציעות מנשיכות של בעלי חיים דורשות בדרך כלל טיפול אנטיביוטי. לכן חשוב להגיע לרופא או בית חולים. וכמובן לברר את הסטטוס החיסוני של המטופל, לוודא שהוא מחוסן לטטנוס. בנוסף, במקרה כזה כשמדובר בחיית בר או כשיש חשש שמדובר בכלבת, יש לתת חיסון. כלבת היא מחלה שאין לה תרופה. הדרך היחידה למנוע מוות היא לתת את החיסון".
מנהל מחוז דרום ברשות הטבע והגנים, גלעד גבאי, אמר כי "מדובר באירוע חריג מאוד. המקרה התרחש סמוך לשעה 2 וחצי בלילה. העברנו את כל מי שהיה אמור לישון בחניון הלילה לחניונים אחרים ברשות. זו לא התנהגות של זאב. ברור לגמרי שחיה כזו לא מתנהגת בצורה סבירה. זאבים פוחדים ובורחים מאנשים. הם לא מעוניינים באינטראקציה עם אנשים. זו לא התנהגות אופיינית של זאב".
זאבים חיים לאורך כל הנגב, גם באזור הזה. מדובר בדרך כלל באוכלוסיות יחסית קטנות, עם להקות שחיות לאורך כל הדרום. בשנת 2017 ננשכו ילדים על-ידי זאבים באזור ים המלח. במקרה אחד ננשכה ילדה באזור מצדה, ובמקרה אחר - כשחיפשו אחר מזון - תקפו זאבים שלושה ילדים ליד עין גדי. הילדים נותרו עם סימני נשיכה קלים והופנו לקבלת טיפול רפואי.