הוא רק בן שנתיים, ומגפת האלימות בחברה הערבית הובילה לכך שהוא יישאר תמיד בן שנתיים: פארס הייב נורה למוות בטעות היום (שלישי) אחר הצהריים, בעת שעבריינים רצחו את אביו פיראס, בן 33 מנצרת. השניים היו במכונית בעת שנפתחה האש לעבר האב, שממנה נהרג גם הבן הקטן.
הדיווח על הירי התקבל בשעה 14:35 במוקד מד"א במרחב גלבוע. חובשים ופרמדיקים החלו להעניק טיפול רפואי במקום לאב כשהוא מחוסר הכרה עם פציעה חודרת בגופו. זמן קצר לאחר מכן נקבע מותו.
4 צפייה בגלריה
פיראס ופארס הייב
פיראס ופארס הייב
פארס ואביו


4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בנצרת
זירת הרצח בנצרת
זירת הרצח בנצרת
4 צפייה בגלריה
פראס אלהיב
פראס אלהיב
הנרצח בנצרת, פראס אלהיב
מלבדו, כאמור, נפצע מירי גם בנו הקטן, שפונה לבית החולים האנגלי בעיר במצב אנוש. הרופאים החלו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות ונלחמו על חייו, אבל כשלוש שעות לאחר הירי נאלצו לקבוע את מותו.
במקביל, שוטרי מחוז צפון פתחו בחקירת הירי ופתחו בסריקות לאיתור החשודים בסיוע מסוק משטרתי וכוחות נוספים. הרקע הוא ככל הנראה סכסוך פלילי בין עבריינים.
רק אמש אירע מקרה דומה שגם בו נפתחה אש לעבר רכב שבו היו ילדים. המשטרה חוקרת את נסיבות ניסיון הרצח שהתרחש אמש סמוך לשעה 23:00, בצומת זבולון שבצפון, שם נורתה אישה בעת שנסעה עם בעלה ושלושת ילדיהם במכונית המשפחתית.
4 צפייה בגלריה
הפינוי של הפצועה מהירי בצומת זבולון לבית החולים
הפינוי של הפצועה מהירי בצומת זבולון לבית החולים
הפינוי לרמב"ם של האישה שנפצעה מירי בצומת זבולון
(צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)
בעת שבני המשפחה הגיעו אל הצומת, נורו לעבר המכונית יריות בידי אלמונים שנמלטו לאחר מכן מהמקום. אם המשפחה, בת 28, נפגעה ממספר רב של קליעים שפגעו בפלג גופה התחתון. הבעל והילדים ניצלו מפגיעה. שתי נשים שחלפו בצומת והבחינו בפציעתה של האישה פינו אותה במכוניתם אל המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה.
מרמב"ם נמסר כי במהלך הלילה עברה האישה ניתוח ומצבה מוגדר בינוני עד קשה. היא מאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ. שוטרי תחנת זבולון פתחו בחקירת האירוע וחוקרי הזיהוי הפלילי אספו ממצאים בזירת הירי. טרם נעצרו חשודים.
במשטרה ציינו כי מדובר במשפחה המתגוררת במקור בשפרעם, ואשר עברה להתגורר בחיפה. להערכת החוקרים האישה לא הייתה היעד לירי שכוון ככל הנראה לעבר בעלה.
פורסם לראשונה: 15:23, 20.12.22