"התקרבתי אל הנהג ועמדתי במרחק של שני מטרים ממנו. הסתכלתי לו בעיניים וסימנתי לו לא לנסוע. הוא היסס לשתי שניות, אבל אז שם פול גז ודרס אותי, שבר לי את הרגל. מעוצמת המכה נפלתי על הכביש, קיבלתי גם מכה חזקה בראש והתחלתי לדמם". כך תיאר אריה שח בן ה-66, שמתנדב במשטרה זה 25 שנים, כיצד נדרס על ידי נהג טרקטורון שהשתולל ברחובות נהריה לפני שבועיים.
שח, אב לשני ילדים וסב לשני נכדים, טרם החלים מפציעתו הקשה. בשיחה עם ynet הוא תיאר את הדקות שקדמו לפגיעה בו, את הדריסה וכיצד זכה לסיוע מצד אזרחים שהבחינו בו פצוע ומדמם על הכביש. "הייתי במשמרת עם מתנדב נוסף כאשר קיבלנו דיווח ממוקד 100 שיש טרקטורון שמשתולל בעיר, והנהג שלו שותה בירה תוך כדי הנהיגה", סיפר שח. "התקשרתי למודיע והוא אמר לי 'אני בקשר עין עם הטרקוטורון. הוא נמצא ברמזור בכביש 4 מראש הנקרה לכיוון הכללי של עכו. היינו באותו הזמן ברחוב הגעתון בנהריה. הגענו משם לפנייה ימינה לכביש 4 וביקשתי מהמתנדב השני שיעצור וירדתי מהניידת.
3 צפייה בגלריה
תיעוד: הנאשם ג'בר אסדי דורס ומפקיר את מתנדב המשטרה בכביש 4
תיעוד: הנאשם ג'בר אסדי דורס ומפקיר את מתנדב המשטרה בכביש 4
"תיעוד רגע הפגיעה בשח
3 צפייה בגלריה
אריה שח וסגן ניצב בועז סמוכה מפקד תחנת נהריה
אריה שח וסגן ניצב בועז סמוכה מפקד תחנת נהריה
לא מתחרט על ההתנדבות: "בכל משמרת אנחנו עוזרים לתושבים - זו שליחות, שירות לאזרח ללא תמורה". שח וסנ"צ סמוכה
(צילום: דוברות המשטרה)
"הסתכלתי לכיוון הרמזור וזיהיתי את רוכב הטרקטורון עומד ברמזור אדום בשורה השנייה של כלי הרכב. הלכתי לכיוונו בהליכה מהירה, אך תוך כדי הליכה האור האדום התחלף לירוק. הוריתי לרכבים שהיו בשורה הראשונה שלא לנסוע כדי ליצור מחסום, והם אכן המתינו במקום". כאמור, שח העיד כי נהג הטרקטורון האיץ ופגע בו בעוצמה לאחר שהבחין בו מסמן לו שלא לנסוע.
"הוא פגע לי ברגל ושבר לי אותה. עפתי על הכביש. הדבר הראשון שחשבתי היה להגן על הגוף שלי בנפילה, ולכן נשכבתי כדי להתרחק מהגחון של הטרקטורון. למזלי, הגחון שלו היה גבוה. הוא עבר מעלי והמשיך בבריחה לכיוון עכו", אמר שח, שכאמור גם נפצע בראשו מהנפילה לקרקע. "עמדתי על רגל אחת, עליתי בקושי על אי התנועה ואזרחים במקום התחילו לעזור לי. צעקתי לשותף שלי שדרסו אותי והוא העביר את ההודעה בקשר לכל הניידות. מאוחר יותר חובשת הגיעה למקום וחבשה את ראשי כדי לעצור את הדימום".
שח טופל בידי צוות מד"א ופונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה. "אני סובל מכאבים חזקים ברגל וגם בצלעות, שם יש לי שברים נוספים, וגם מחבלות יבשות בכל הגוף. בלילה קשה לי לישון בלי משככי כאבים כי כל הגוף שלי כואב", אמר. חרף פציעותיו והכאבים הרבים שהגיעו עימן, שך אמר כי הוא לא מצטער לרגע על החלטתו להתנדב במשטרה. "ההתנדבות הזאת באה מתוך רצון לעזור לארגון. בכל משמרת אנחנו עוזרים לתושבים - זו שליחות, שירות לאזרח ללא תמורה, ואני עושה זאת באהבה רבה. לא חשבתי להגיע לפציעה כזאת ושאדרס במהלך הפעילות שלי".
3 צפייה בגלריה
תיעוד: הנאשם ג'בר אסדי דורס ומפקיר את מתנדב המשטרה בכביש 4
תיעוד: הנאשם ג'בר אסדי דורס ומפקיר את מתנדב המשטרה בכביש 4
אסדי נמלט לאחר שדרס את שח והפקיר אותו על הכביש
מפקד תחנת נהריה, סנ"צ בועז סמוכה, סיפר כי נהג הטרקטורון ונוסע שרכב עימו נתפסו זמן קצר לאחר שדרסו את שח. "קודם תפסנו את רכב השטח ואת הנוסע שישב ליד הנהג. לאחר זמן לא רב נעצר גם הנהג, שניסה להימלט דרך חצרות בתים וגגות. הוא ניסה לשבש ראיות, אבל יש לנו את הכול מתועד", אמר.
סנ"צ סמוכה הוסיף: "אנו רואים בחומרה כל ניסיון של פגיעה בשוטר. כל האמצעים הופעלו כדי לעצור את הנהג, והטרקטורון שלו חולט לטובת קופת אוצר המדינה. כל הסיפור הזה יכול היה להסתיים בדוח תנועה, אבל הוא בחר לדרוס את השוטר ולהפקיר אותו כשהוא פצוע. הוא הפך את עבירת התנועה הזאת לתיק פלילי עם מעצר עד תום ההליכים. אנחנו מחכים לאריה שיחזור אלינו ויתנדב ויעשה את מה שהוא כל כך טוב בו".
ביום שישי הגישה פרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד הנהג, ג'בר אסדי, בגין דריסה והפקרה. לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אמיר אלרון מפרקליטות מחוז חיפה, אסדי דרס בכוונה את שח, שהוזעק למקום בעקבות דיווחים על כך שנהג בפראות בכביש ברכב השטח שלו. מכתב האישום עולה כי לאחר שהוזעק המתנדב למקום הוא סימן לנאשם לעצור, אך למרות שהבחין בו - אסדי שעט לעברו במטרה לדרוס אותו, בזמן שאחז בבקבוק בירה.
לאחר הדריסה אסדי נמלט מהמקום, גרם לתאונה נוספת והמשיך לנסוע במהירות עד שעצר ברחוב סמוך בנהריה. בנוסף, לאחר שעצר פעל אסדי לשיבוש מהלכי משפט בכך שתלש מהרכב מדבקות שהודבקו עליו. השופט ניצן סילמן האריך את מעצרו אסדי עד לקיום דיון בבקשת המעצר ומתן החלטה אחרת בעניינו.