מחלקת התביעות של המשטרה הגישה בתחילת השבוע כתב אישום לבית משפט השלום בתל אביב נגד שמעון חלפון, בן 57 מראשון לציון, שהשליך תיק שבתוכו היה מחשב נייד לעבר נשיא בית משפט השלום במחוז מרכז, מנחם מזרחי.
כתב האישום מייחס לחלפון ניסיון תקיפה של עובד ציבור במהלך עבודתו כדי להכשילו בתפקיד, והיזק לרכוש במזיד, לאחר שלא היה מרוצה מהחלטתו של הנשיא מזרחי.
1 צפייה בגלריה
מנחם מזרחי
מנחם מזרחי
הנשיא מנחם מזרחי
(צילום: הנהלת בתי המשפט)
ב-20 בדצמבר התקיים בבית משפט השלום בראשון לציון דיון בעניינו של הנאשם. בעקבות החלטת הנשיא מזרחי בדיון, לפי כתב האישום, עלתה חמתו של חלפון ובתגובה הוא השליך את התיק - שהיה שייך לסנגור פלילי שהשאירו על השולחן - לעבר השופט. העוזרת המשפטית, שישבה ליד הנשיא מזרחי, הדפה בידה את התיק - כדי שלא יפגע בו.
עם זאת, התיק פגע במסך המחשב שעל הדוכן. אז תפס חלפון קלסר סגול והשליכו גם, וצעק על הנשיא מזרחי: "כלב, כלב, תפסול את עצמך. זה לא חמאס. תתבייש, מנוול. תתנהג כמו נשיא". כתוצאה מהאמור נגרם נזק למחשב הנייד של הסנגור, שהתעקם בחלקו העליון, בנוסף לנזק שנגרם למסגרתו.
פקד מרדכי חבה ביקש להשאיר את חלפון במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, וטען כי "נשקפת ממנו מסוכנות". פקד חבה הוסיף כי "תקיפה המבוצעת כלפי שופט בישראל בעת מילוי תפקידו הינה פגיעה חמורה בשלטון החוק. יש להגיב על התקיפה ביד נחושה וקשה". לחלפון 13 הרשעות קודמות הכוללות הפרת צו פיקוח בהגנה על הציבור מעברייני מין, הטרדה, איומים ועוד.
השופט אור ממן, שדן בתיק, החליט לשחרר את חלפון למעצר בית עד תום המשפט תוך התחשבות במצבו הרפואי. "הנאשם הביע צער על ההתנהגות", ציין השופט ממן בהחלטתו.