האדם המבוגר ביותר בעולם, נזירה צרפתייה בשם לוסיל רנדון, הלכה היום (ג') לעולמה בגיל 118. כך הודיע בית האבות שבו התגוררה בשנים האחרונות. רנדון, שהייתה מוכרת יותר בשם האחות אנדרה, מתה לדברי בית האבות בשנתה. "יש עצב גדול אבל היא רצתה את זה, היא רצתה להצטרף לאחיה האהוב. עבורה זה שחרור", אמר דובר בית האבות בעיר טולון.
האחות אנדרה נולדה באלס שבדרום צרפת ב-11 בפברואר 1904, עשור לפני פרוץ מלחמת העולם הראשונה. כאדם המבוגר בעולם הוכרזה באפריל אשתקד, אחרי מותה של היפנית קאנה טנאקה, שהייתה בת 119. לפי שעה טרם דווח מי יירש אותה בתואר האדם החי המבוגר ביותר בעולם, אך ייתכן שמדובר במריה ברניאס מוררה הספרדייה, שהינה בת 115.
3 צפייה בגלריה
לוסיל רנדון מ צרפת האדם המבוגר ביותר בעולם (בעודו בחיים) שמתה בגיל 118 בצילום מ-2021
לוסיל רנדון מ צרפת האדם המבוגר ביותר בעולם (בעודו בחיים) שמתה בגיל 118 בצילום מ-2021
האחות אנדרה, בתמונה מ-2021. "מוכנה לסיים את העניינים"
(צילום: AFP)
רנדון, שכבר ב-2021 עלתה לכותרות בעולם אחרי שהחלימה מקורונה בגילה המופלג, הייתה בשנותיה האחרונות מרותקת לכיסא גלגלים ואיבדה את מאור עיניה. "אומרים שהעבודה הורגת, אבל אותי היא עשתה חיה, אני עבדתי עד גיל 108", סיפרה בשנה שעברה לסוכנות הידיעות AFP. רנדון הוסיפה אז כי היא מעוניינת "לסיים את העניינים" שלה בעולם הזה, אבל לדבריה "האל הטוב לא מקשיב לי". היא העידה כי התקופה המאושרת בחייה הייתה כשעבדה בצעירותה כמורה פרטית בפריז, לפני שהפכה לנזירה ב-1944.
רבים מאלו שמגיעים לגילים מופלגים ביותר חיים באזורים בעולם המכונים "אזורים כחולים", שבהם לפי ההערכות האנשים חיים מעל הממוצע, כגון אוקינאווה ביפן או האי סרדיניה באיטליה. צרפת אמנם לא נחשבת ל"אזור כחול", אבל למרות זאת חיים בה בסביבות 30,000 בני אדם בני 100 ומעלה – ונכון לשנה שעברה כ-40 מהם היו בני 110 לפחות.