3 צפייה בגלריה
לוחמת מג"ב מאיה אלוני ז"ל שהתמוטטה בבסיס האימונים במכמש
לוחמת מג"ב מאיה אלוני ז"ל שהתמוטטה בבסיס האימונים במכמש
הלוחמת מאיה אלוני, שהתמוטטה ומתה במהלך אימון. "המפקדים דואגים לנו"
(צילום: דוברות המשטרה)
לוחמת מג"ב שהשתתפה אתמול (שני) באימון שבו התמוטטה ומתה רש"ט מאיה אלוני בבסיס ההכשרה של מג"ב, התייחסה לטענות כי מדובר ברשלנות המפקדים. "מכפישים את שמם, זה לא נכון. כל מה שפרסמו הוא שקרי. כולנו שבורים ממותה. אי אפשר להאשים את המפקדים", טענה הלוחמת בשיחה עם ynet. הערב הובאה אלוני למנוחות בבית העלמין הצבאי בנתניה.
אתמול, התקיים בוחן מסלול בבסיס האימונים של מג"ב במכמש בסביבות השעה 18:00. אלוני פונתה למרפאה ומצבה הרפואי הידרדר במהירות, וכבר שם החלו בהחייאה והזעיקו ניידת טיפול נמרץ. בסופו של דבר פונתה אלוני במסוק, אך ניסיונות ההחייאה לא צלחו.
"מה שקרה זה שהיינו בבוחן מסלול שבו רצים מאות מטרים ולאחר מכן עוברים מתקנים. מסלול לא קל אבל אנחנו צריכים להתאמן להיות בכושר מעולה", הסבירה הלוחמת. "בפעילות מבצעית אי אפשר לרדוף אחרי מחבל, לעצור ולהגיד לו 'חכה, אני לא בכושר, כואב לי בצד'. הבוחן קשה והמפקדים מדרבנים אותנו לסיים אותו וכולם עוברים אותו".
הלוחמת סיפרה כי "הבוחן אתמול לא היה בשיא החום, בשש וחצי בערב לא היה כל כך חם. לכולנו היה קשה. מסיימים אותו באפיסת כוחות, חלק מקיאים וחלק מתעלפים. מאיה סיימה את המסלול כמו לוחמות אחרות ולפתע התמוטטה, החליפה צבעים ואיבדה את ההכרה". לדבריה, "מיד התחילו לבצע בה החייאה אבל לצערנו זה לא עזר. התאמנו במזג אוויר יותר חם ולא קרה כלום. אנחנו לא יודעים מה קרה למאיה שהוביל למותה, לפני הבוחן היא הייתה בסדר גמור. לא היה משהו חריג, כאב לה בצד בסוף המסלול כמו שכאב לכולנו".
3 צפייה בגלריה
הסטורי שנועה אלוני פרסמה על בוחן המסלול שביצעה אחותה מאיה ז"ל
הסטורי שנועה אלוני פרסמה על בוחן המסלול שביצעה אחותה מאיה ז"ל
הפוסט שכתבה אחותה של אלוני. "המפקדים הכריחו אותה להמשיך"
הבוקר, כתבה אחותה של אלוני בחשבון האינסטגרם שלה: "המפקדים לא הקשיבו לאחותי, הכריחו אותה להמשיך, והיא התמוטטה. הייתה פה רשלנות ענקית". הלוחמת ממג"ב טענה בתגובה כי "המפקדים כל הזמן דואגים לנו ולבטיחות שלנו. לא היה חסר מים והם מקפידים שנשתה כל הזמן. אם מזג האוויר חם מדי אנחנו לא יוצאים לשטח ולומדים בכיתות. אתמול הם אפילו הקלו עלינו וויתרו לנו על חצי מהמתקנים. יש לנו מפקדים מדהימים שדואגים לנו מעל ומעבר ולא נכון להכפיש אותם".
היא שיתפה כי "כולנו שבורות, בוכות, כל המחלקה והפלוגה. לא מעכלות שמאיה נפטרה. כולם בוכים. לא ישנו כל הלילה, עצוב לנו. אני מציעה לכל מי שיש לו טענות למפקדים שיחכה לתוצאות הנתיחה והתחקיר שיקבעו למה מאיה נפטרה ולא לצאת בהאשמות שווא".

3 צפייה בגלריה
הלוויתה של לוחמת מג"ב רש"ט מאיה אלוני
הלוויתה של לוחמת מג"ב רש"ט מאיה אלוני
הלווייתה של לוחמת מג"ב רש"ט מאיה אלוני
(צילום: דוברות המשטרה)
הלווייתה של רש"ט אלוני התקיימה הערב במעמד מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן, סגן מפקד מג"ב, תת-ניצב בריק יצחק, סגל הפיקוד הבכיר ולוחמות ולוחמים במג"ב ובמשטרה.
תת-ניצב יצחק ספד לה: "מאיה התגייסה מתוך רצון עז להתגייס ליחידה קרבית, לבצע שירות משמעותי, להגן על מדינת ישראל ולשמור על ביטחון תושביה. אתמול בשעות הערב התבשרנו כי קרה הנורא מכל. אנו מבטיחים כי לא ננוח עד שנגיע לחקר האמת. נסיבות מותה של מאיה ייבדקו וייחקרו עד תום".