מהומה על לא מאומה בישיבת הממשלה: השרים סירבו להצביע היום (ראשון) על תיקון שהביא משרד האוצר לחוק יסוד, ולפיו אם יידרשו תיקונים בתקציב, למשל בעקבות חריגה בהכנסות המדינה ממיסים ביחס לתחזית או בעקבות אינפלציה גבוהה מהצפוי, והם לא יאושרו במועד הנקוב - הכנסת תפוזר.
שרי הממשלה דרשו הבהרות. שר התקשורת שלמה קרעי למשל שאל אם המשמעות היא שהכנסת תתפזר, למרות שכעת היא אמורה לאשר תקציב דו שנתי לשנים 2023-2024. נציגי האוצר השיבו שאכן זה המצב ואמרו שמדובר ב"מטריית הגנה". קרעי אמר: "מטריית הגנה? זה בור שאתם חופרים לממשלה הזו". גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הופתע ושאל לפשר העניין. "אני לא מוכן לדבר כזה", אמר.
1 צפייה בגלריה
 ישיבת ממשלה
 ישיבת ממשלה
ישיבת הממשלה, היום
(צילום: רויטרס)
אולם נציגי משרד האוצר הסבירו כי מדובר בסעיף קבוע: "בגלל שתקציב דו-שנתי מוגש כל כך הרבה זמן לפני תחילת שנת התקציב השנייה, הדבר מחייב את הממשלה להתכנס לתחזיות המעודכנות".
באוצר הוסבר כי לאחרונה היה חוק כזה גם בתקציב הדו-שנתי לשנים 2017-2018. "מדובר במנגנון הגנה מפני תקציב לא מעודכן עקב שינויים שיתהווה במהלך הזמן", אמרו. כידוע, כל תקציב שאינו מאושר עד למועד הסופי הקבוע בחוק גורם לנפילת הממשלה.
בכל מקרה, החשש שהכנסת תפוזר קיים רק בתרחיש קיצוני. רק אם תהיה חריגה של 25 מיליארד שקל והממשלה לא תרצה לכנס את המספרים עד 1 באפריל - הממשלה תיפול.