"הילדים כבר לא אותם ילדים, כל המדינה תזעק אחרי שייחשף מה שהם עברו אצלה". הורי עשרות תינוקות ופעוטות שלפי החשד היו נתונים להתעללות מצד גננת במעון של ויצו בשדרות, נחשפו אתמול (שלישי) לתיעודים מזוויעים במוסד החינוכי. "הסרטונים של הילד שלי חוטף מכות מהגננת לא עוזבים אותנו ורודפים אותנו בלילות", סיפר יותם, אב לתינוק במעון.
הגננת (54) במעון שבו לומדים פעוטות בני ארבעה חודשים עד שנתיים נעצרה בסוף החודש שעבר בחשד להתעללות פיזית או נפשית בחסר ישע ותקיפה סתם של חסר ישע על-ידי אחראי. בידי המשטרה סרטונים שבהם נראית הגננת נוהגת באלימות קשה כלפי הפעוטות. מעצרה הוארך כבר פעמיים, ובדיונים בבית המשפט טענה המשטרה כי הראיות נגדה מוצקות. ייתכן שכבר בימים הקרובים יוגש נגדה כתב אישום. שמה נאסר לפרסום בשלב זה.
2 צפייה בגלריה
 הפגנה של הורים מול ביתה של הגננת החשודה בהתעללות בפעוטות בגן
 הפגנה של הורים מול ביתה של הגננת החשודה בהתעללות בפעוטות בגן
הפגנת ההורים מול ביתה של הגננת בשדרות
כמה שעות לאחר שנחשפו לסרטונים שתועדו במצלמות אבטחה, הפגינו ההורים מול ביתה של הגננת. "היא וכרמל מעודה אותה רמה. כל המדינה צריכה לרעוד, היא שטן", זעקו ההורים במהלך ההפגנה. יותם, אחד ההורים שגילה כאמור כי בנו עבר התעללות במעון, אמר: "ראינו אלימות מזעזעת, השפלות, קללות".
יותם אמר עוד: "רק המחשבה שלא ידענו, שלא היינו שם בשביל הילד שלי, גורמת לי לרעד וחרדה. הנשמה הטהורה שלו הייתה צריכה לסבול את האלימות הזו, את היחס המשפיל הזה. אני מרגיש שכאילו חיללו לנו את הגוף והנשמה, פגעו בילד קטן וחסר ישע שנגרר על הרצפה כאילו הוא שק קמח זול. המבט שלו בעיניים בכל פעם שהוא חטף גמר אותי. הוא רגיל לאהבה ובגן הוא קיבל מכות".

"הבת חטפה בעיטות סתם ככה באמצע היום"

קטי, אם לפעוטה במעון, אמרה: "נחשפתי לעשרות מקרי אלימות שהילדה התמימה והטהורה שלי עברה. יצאתי מתחנת המשטרה פצועה נפשית. בזמן שהעיניים נפוחות, הנפש מטולטלת והלב עוד שנייה יוצא מהמקום, חיפשתי תשובות עם עצמי. למה?! למה הדבר הכי טהור ותמים שיש עובר את זה? הבת שלי מיכאלה בת שנה ושבעה חודשים הייתה מגיעה כל בוקר הישר לידי השטן.
"סליחה מיכאלה שלא ידעתי, סליחה שלא הרגשתי. סליחה שלא הייתי שם להגן עלייך. סליחה שלא ידעתי להסביר לך שמכות זה לא תפיסה נכונה של חיי יומיום. הבת שלי הוחזקה מתחת לשולחן בכוח עם רגלי מפלצת דקות ארוכות. הבת שלי חטפה בעיטות סתם ככה באמצע היום כי זה מה שהתחשק למפלצת. הבת שלי קיבלה סטירות לפנים וכאפות בעורף. בזמן שינה של המלאכית שלי, השטן דרכה לה על הראש סתם כי ככה בא לה".
2 צפייה בגלריה
הגננת המואשתמ בהתעללות בתינוקות בגן בשדרות
הגננת המואשתמ בהתעללות בתינוקות בגן בשדרות
הגננת החשודה
קטי תיארה עוד: "הבת שלי רצתה בסך הכול לשחק, אבל למפלצת זה לא התאים כי היא שטפה רצפה ולכן דפקה את המגב בראש של הילדה. זה לא הספיק לה, כי אחר כך היא תפסה את הכיסא יחד עם הילדה ובעוצמה העיפה אותה לכיוון השולחן שבלם את הכיסא עם הילדה הישר לתוך בית החזה הקטן שלה. הבת שלי שכבה במיטה והמפלצת הרימה אותה מהעורף עם שתי הידיים והושיבה אותה בשיא הכוח בכיסא.
"הבת שלי רצתה לאכול אבל נענשה, אלוהים יודע על מה, והמפלצת לקחה לה את הצלחת אחרי שני ביסים. הילדה נשארה רעבה. אין לנו ימים ולא לילות, אין לנו שינה ורוגע. אנחנו מתנהלים כמו רובוטים, אנחנו לא מתפקדים. הלב שלנו מרוסק. התמונות רצות אחת אחרי השנייה והלב מדמם. אין מספיק מילים שיכולות לתאר את הזוועות שהעיניים שלנו ראו. אנחנו נזעק את זעקת ילדינו ונגיב בעוצמה".
קובי בן שעיה, עורך דינה של הגננת, מסר בתגובה: "מדובר בחשודה ש-18 שנה היא גננת ומעולם לא דבק בה רבב. היא המון שנים באותו גן".
מתנועת ויצו נמסר בתגובה: "במסגרת מדיניות הארגון לאפס סובלנות במקרים כאלה - העסקת העובדת הופסקה מיידית. במקביל אנו ממשיכים לתפעל מערכת ארצית מקצועית של פיקוח, בקרה והדרכות צוותים במטרה למנוע הישנות מקרים כגון אלה.
"ענף מעונות היום במשבר לאומי של כוח אדם ועם זאת אנו עושים ככל האפשר על מנת להמשיך ולהעניק לילדים את המיטב ולשמור על שגרת היומיום ורצף חינוכי. תוגברה הדרכת צוות המעון ואנו בקשר שוטף עם ההורים ובשיתוף פעולה מלא מול הגורמים הרלוונטיים".