המשטרה בגרמניה הודיעה אחר הצהריים (יום ג') כי שתי ילדות חשודות ברצח ילדה בת 12, שנדקרה למוות וגופתה נמצאה שלשום ביער במערב המדינה. פרשת הרצח של הילדה, שזוהתה רק בשמה הפרטי לואיז, מסעירה את גרמניה בימים האחרונים, והעובדה שכעת מתברר שמי שחשודות בדקירתה הן ילדות בנות גילה מעוררת שם זעזוע כבד.
3 צפייה בגלריה
לואיז ילדה בת 12 שנרצחה ב גרמניה בעיירה פרוידנברג רצח על ידי ילדות אחרות
לואיז ילדה בת 12 שנרצחה ב גרמניה בעיירה פרוידנברג רצח על ידי ילדות אחרות
לואיז, הילדה שנרצחה, והעיירה פרוידנברג במערב גרמניה. הדגלים שם הורדו לחצי התורן כאות אבל
(צילום: משטרת גרמניה, shutterstock)
לואיז, שהרשויות והתקשורת בגרמניה לא מפרסמות את שמה המלא כדי לשמור על פרטיות משפחתה, נמצאה ביום ראשון ללא רוח חיים סמוך לשביל אופניים באזור מיוער בעיירה פרוידנברג שבמדינת המחוז נורדריין-וסטפאליה. לפי הרשויות היא סבלה מכמה פצעי דקירה, ודיממה למוות.
גופתה נמצאה בתום מבצע חיפושים נרחב שהחל יום לפני כן, אחרי שהוריה המודאגים דיווחו למשטרה כי לא חזרה מביקור בביתה של אחת מחברותיה. לפי הדיווחים לואיז יצאה ביום שבת מבית חברתה בסביבות 17:30 (שעון מקומי) והחלה לצעוד לעבר ביתה, כאשר הדרך הקצרה ביותר לשם עברה ביער. מבצע החיפושים הנרחב שנפתח באותו ערב הסתיים רק למחרת בצהריים, אז כלבן מצא את גופתה. במגזין "בילד" דיווחו כי היא לא נמצאה בדרך לביתה – אלא בכיוון ההפוך ממש, במרחק של כ-2 ק"מ מבית החברה שבו נראתה לאחרונה. לפי הדיווח הסיבה לכך לא ברורה לפי שעה.
3 צפייה בגלריה
שוטרים עורכים חיפוש אחר ראיות בזירה שבה נמצאה גופה של לואיז ילדה רצח גרמניה בעיירה פרוידנברג
שוטרים עורכים חיפוש אחר ראיות בזירה שבה נמצאה גופה של לואיז ילדה רצח גרמניה בעיירה פרוידנברג
כלי הרצח עדיין לא אותר, ושוטרים תועדו היום עורכים חיפוש בזירת הרצח
(צילום: AFP)
במסיבת עיתונאים שערכו היום הרשויות הן מסרו כי החשד הוא ששתי ילדות מ"מעגל המכרים" של לואיז, בנות 12 ו-13, חשודות ברצח – והודו במעשה. החוקר פלוריאן לוקר אמר כי החשד הראשוני של המשטרה התעורר כבר בשבת בערב, בעקבות סתירות כלשהן בעדויות שנלקחו אז על ידי החוקרים, ולמחרת הילדות נלקחו לתחנת המשטרה ועברו שם תחקור שבו הודו במעשה. החוקר הדגיש כי התחקור נעשה בליווי קרובי המשפחה של הילדות וצוות פסיכולוגי מומחה.
לדבריו ההודאה של הילדות מגובה גם בראיות. התובע האזורי מריו מנווילר אמר כי כלי הרצח טרם אותר, והשוטרים ממשיכים לחפש אחריו. הוא ציין כי אין סיבה לחשוד שמישהו נוסף היה במעורב במעשה, או שלואיז עברה תקיפה מינית. מפאת גילן הצעיר של החשודות התובע סירב לחשוף מה היה המניע שלהן לפי החשד, ואם הן הכירו את לואיז מבית הספר. הוא סירב אפילו לחשוף מה המין שלהן, אבל בתקשורת הגרמנית דווח שמדובר בבנות. החשודות לא נעצרו, כיוון שגיל האחריות הפלילית בגרמניה הוא 14, ולפיכך לא ניתן להעמידן לדין. במקום זאת הן הועברו לחזקת רשויות הרווחה, ונמצאות כעת במעון לבני נוער.
3 צפייה בגלריה
פרחים לזכר הילדה לואיז שנרצחה רצח ב זירה שבה נמצאה הגופה ב גרמניה בעיירה פרוידנברג
פרחים לזכר הילדה לואיז שנרצחה רצח ב זירה שבה נמצאה הגופה ב גרמניה בעיירה פרוידנברג
פרחים שהונחו לזכר הילדה סמוך למקום שבו אותרה גופתה. גרמניה מזועזעת
(צילום: AFP)
הפרשה מעוררת כאמור זעזוע בגרמניה, ומושל מדינת המחוז נודרדיין-וסטפאליה הנדריק ווסט מסר: "נורדריין-וסטפאליה מתאבלת. בלתי נתפס ובלתי נסבל שילדים מסוגלים למעשים מזוויעים שכאלו". הוא הבטיח לעשות כל שביכולתו על מנת לחשוף את נסיבות הרצח. ראש עיריית פרוידנברג ניקול רשקה מסרה כי תושבי העיירה "מזועזעים עמוקות" מהרצח, ושלחה תנחומים למשפחת הקורבן. הדגלים במטה העירייה, השוכנת במרחק של כ-80 ק"מ מקלן, הורדו לחצי התורן כאות אבל.