מאות נהגי אוטובוס מאיימים לשבות בעשרות ערים ברחבי הארץ: ארגון הנהגים בהסתדרות הלאומית החדשה הודיע על שביתה ממחר (חמישי) בבוקר למשך יממה, בשל חוסר יכולתה של שרת התחבורה מרב מיכאלי להיפגש עם נציגיו ולדון בשכרם וביטחונם של הנהגים. במקביל, נהגי אוטובוס המאוגדים בארגון כוח לעובדים מאיימים לשבות למשך שמונה שעות ביום שני הקרוב.
הנהגים דורשים כבר תקופה ארוכה לשפר את שכרם, להכיר בהם כעובדי ציבור, לפעול להפסקת האלימות נגדם ולהתקין שירותים בכל מסוף. בשבועות האחרונים פנו הוועדים לבית המשפט, ושלשום קיבלו אישור לשבות לאחר שלא הגיעו להסכמות עם ראשי משרד התחבורה לגבי דרישותיהם. בימים האחרונים הפגינו עשרות נהגים השייכים לארגון הנהגים בהסתדרות מול ביתה של מיכאלי בתל אביב, והבוקר תלו שלטי מחאה ברחבי הארץ.
2 צפייה בגלריה
מחאת נהגי האוטובוסים בעזריאלי, תל אביב
מחאת נהגי האוטובוסים בעזריאלי, תל אביב
דורשים שיפור בתנאי השכר. נהגי אוטובוס מפגינים בתל אביב, בספטמבר
(צילום: אסף זגריזק )
אם השביתה תתקיים מחר, יושבתו הקווים של חברות אלקטרה אפיקים, קווים, אקסטרה, תנופה, דן באר שבע, בית שמש אקספרס. החברות הללו פועלות בלוד, רמלה, שוהם, באר יעקב, מודיעין עילית, מודיעין מכבים רעות, אור יהודה, קריית אונו, חדרה, עמק חפר, נתניה, בני ברק, אשדוד, יבנה, פתח תקווה, באר שבע, בית שמש, ירושלים פרוזדור, אריאל והשומרון.
ביום שני צפויים לשבות מ-06:00 עד 14:00 הנהגים בחברות אלקטרה, אגד ודן דרום. הם ישביתו את רוב קווי עוטף ירושלים בגבעת זאב, מבשרת ציון, גוש עציון, קריית ארבע, מועצה אזורית בנימין. מעלה אדומים ואת קו ירושלים-אריאל. בצפון תושבת המטרונית בחיפה וכן יושבתו אוטובוסים במגדל העמק, עפולה, טבריה, יקנעם, בית שאן, דלית אל כרמל, עוספיא ומועצה אזורית מגידו. בדרום יושבתו קווים באשקלון, אופקים, נתיבות, שדרות, קריית גת ויישובי עוטף עזה.
2 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי ישיבת סיעה העבודה
מרב מיכאלי ישיבת סיעה העבודה
מיכאלי. "שתפסיק לעשות סיבובי יחסי ציבור"
(צילום: יואב דודקוביץ')
אלי יוסף, נהג אוטובוס וחבר בארגון הנהגים של ההסתדרות, אמר כי "התחבורה הציבורית נמצאת בשפל שלא היה מעולם והנהגים יוצאים כל יום למלחמה בכבישים. לא נמשיך להיות עבדים, אנחנו דורשים תנאים הולמים עכשיו. אנחנו מצפים משרת התחבורה לעמוד בהתחייבויותיה. הגיע הזמן ששרת התחבורה תפסיק לעשות סיבובי יחסי ציבור ותתחיל לעבוד למען התחבורה הציבורית. שתצא מהטיקטוק, התחבורה הציבורית קורסת".
אייל, נהג בחברת אפיקים באשדוד, סבור כי "השביתה תעיר את כל מי שישן. חייבים להוסיף עוד נתיבי תחבורה ציבורית, אנשים מחכים חצי שעה בתחנות. אני עשר שנים בתחבורה הציבורית, לא משקיעים בנו בכלל ולא שואלים אותנו הנהגים כלום".
הארון שובש, נהג אוטובוס ויו"ר ועד העובדים בסופרבוס, אמר: "הענף בקריסה. 4,000 נהגים חסרים ובמשרד התחבורה מתעקשים לספק פתרונות לא רלוונטיים כמו השקעה בגיוס נהגים. אין טעם בגיוס נהגים חדשים כשתנאי השכר מבריחים את הנהגים ובכל שנה מחצית מהנהגים החדשים עוזבים. יש כ-70 אלף נהגים 'שקופים', נהגים בעלי רישיון אוטובוס שיושבים בבית ומתים לחזור, אם רק תנאי ההעסקה יהיו שפויים יותר".