שוד בטיול אחרי הצבא: שני צעירים ישראלים, שטיילו במדיין שבקולומביה, נשדדו וסוממו ברחובות העיר – ואחד מהם נעדר במשך 24 שעות. הוא אותר בסופו של דבר מסתובב אובד עצות ברחובות העיר, ללא ארנק או טלפון, רק בעזרת סיוע מחברת חילוץ ישראלית.
שני הצעירים שנדדו הם לוחמים קרביים לשעבר שיצאו כאמור לטיול אחרי שהשתחררו מצה"ל. בלילה שבין חמישי לשישי יצאו השניים, יחד עם חבר שלישי, לטיול בבר מקומי במדיין, וצפו במשחק של קבוצת הכדורגל המקומית, אתלטיקו נסיונל. מטייל אחד חזר מוקדם לדירה שבה שהו, והשניים הנוספים המשיכו לבלות.
1 צפייה בגלריה
אותר ליד בית חולים במדיין. אילוסטרציה
אותר ליד בית חולים במדיין. אילוסטרציה
אותר ליד בית חולים במדיין. אילוסטרציה
(צילום: EPA)
מעדויות ותחקור האירוע, עולה כי שני הישראלים פותו על ידי שתי צעירות שסיממו אותם, לקחו אותם לאזור מסוכן בעיר – ושדדו אותם. אתמול בבוקר אחד משני המטיילים שסוממו הצליח בדרך לא דרך לחזור לדירה, אחרי שלא הצליח לתקשר, כיוון שגם הארנק וגם הטלפון שלו נשדדו. אבל חברו לא נמצא.
הצעירים הפעילו את מוקד החירום של כלל ביטוח ופיננסים ואת חברת מגן איתור וחילוץ, חברת החילוץ של חברת הביטוח. האחרונה החלה בפעולות תחקור והתחקות אחר צעדיהם של הצעירים. הבדיקות, לצד הפעלת המשטרה המקומית וגורמי חילוץ רבים בשטח, הביאו בסופו של דבר לאיתור הישראלי הנעדר: הוא נמצא משוטט בסמוך לבית החולים כשהוא מעורפל ומתקשה לתקשר.
בליווי מפקדת תחנת המשטרה המקומית הצעירים הגיעו לבית החולים לבדיקות, ולאחר מכן הגישו תלונה. הצעירים בריאים ושלמים, אך סיפרו כי חוו אירוע קשה שהסתיים למרבה המזל רק באובדן רכוש וכסף. "אירוע כזה לא צפוי יכול היה להיות מדרון חלקלק", סיפר הישראלי שנעדר. "פתאום הגיע נציג חברת הביטוח שליווה אותי במסירות ודאג לי בכל ההיבטים. זה נתן לי תחושת ביטחון שיש לי גב".
מכלל ביטוח נמסר: "אנו והורי המבוטחים נושמים כעת לרווחה, לאחר שהאירוע הלא פשוט הסתיים באופן הזה. שלום מבוטחינו הוא הדבר החשוב ביותר, וברגע קבלת הקריאה במוקד, הפעלנו באופן מיידי באמצעות חברת החילוץ שלנו מספר צוותים מקומיים במקביל, שהפכו כל אבן בעיר, עד למציאת המבוטח".
ערן מגן, מנהל "מגן איתור וחילוץ", ציין: "האזור שבו הנמצאים הצעירים דורש עירנות ותשומת לב מצד מטיילים. במקרה זה, אודות לעדכון בזמן והפעלת הגורמים המקצועיים בשטח, נמצאו המטיילים בריאים ושלמים. עברו שלוש שעות בלבד מרגע הקריאה ועד למציאת כלל המטיילים. בכל מקרה, אנו ממליצים תמיד להתעדכן בטרם הגעה לאזורים מאתגרים".