אדהם בשיר, הנאשם במעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה והשתתפות בהתפרעויות במהלך מבצע "שומר החומות", שוחרר למעצר בית באיזוק אלקטרוני למרות שהשתתף בלינץ' שבו הותקף מור ג'אנאשווילי כשנסע עם רכבו בעכו.
מכוניותו של ג'אנאשווילי נסקלה באבנים וחפצים, שמשותיה נופצו - וגם כשניסה להימלט בריצה מהמקום - הותקף קשות בעזרת אבנים וקרשים ונגרמו לו חבלות חמורות בראשו ובפנים ומאז מרותק לכיסא גלגלים.
2 צפייה בגלריה
שוטרים מתגוננים בעכו
שוטרים מתגוננים בעכו
המהומות בעכו
(צילום: שרון צור)
השופט ניצן סילמן מבית משפט המחוזי בחיפה קבע כי בשיר יורחק לבית דודתו במוסמוס, שם יהיה בפיקוחה ובפיקוח אמו, ויצטרך לחתום ערבות של 40 אלף שקל והתחייבות בסך 100 אלף שקל. סילמן הסביר כי בשיר לא בא במגע עם ג'אנאשווילי, אלא יידה אבן לחלקו האחורי של הרכב ופגע בחלון עם מקל.
"אני כל כך כואב ומזועזע מההחלטה שהתקבלה", אמר ג'אנאשווילי. "זה לא פחות כואב מכך שאני מגיע בקביעות לבית המשפט כי אני רוצה להאמין שהצדק ייעשה - ואני מתבדה. אני מנסה לדבר בבית המשפט ואין לי את הזכות לדבר ולהישמע. מי אני? עוד קורבן שכמעט שילם בדמו על אדמת המדינה, עוד יהודי".
2 צפייה בגלריה
מור ג'אנאשוילי
מור ג'אנאשוילי
"כואב ומזועזע". מור ג'אנאשווילי
(צילום: אלעד גרשגורן)
מור הוסיף כי להרגשתו המסר שיוצא מבית המשפט הוא שדם יהודי הפך להפקר, ו"משתלם לפגוע ולרצוח יהודים על רקע גזעני ואידיאולוגי", כלשונו. "המשטרה לא מצליחה לאתר את רוב התוקפים שלי, ואם מאתרים אותם מתייחסים אליהם בכפפות של משי ולא כמו שצריך להתייחס אליהם. מישהו צריך להתעורר כאן ועכשיו, המסר שיוצא מכאן מדאיג ומזעזע. אני דורש מהפרקליטות ובית המשפט למצות עם המחבלים את מלוא חומרת הדין ושהנאשם יהיה מאחורי סורג ובריח עד תום הליכים", אמר.
בארגון חוננו, שמלווה את ג'אנאשווילי, ציינו כי קביעתו של סילמן מנוגדת להחלטת בית המשפט העליון שקבע כי במקרה של לינץ' מצד המון זועם - אין לדקדק בחלקו של כל משתתף בתקיפה. עורך הדין חיים בלייכר אמר כי "המחבל היה פעיל בלינץ' המוני נגד יהודי שהיה כפסע מהמוות ונותר עם נכות קשה - וכל זה ממניע לאומני. די והותר בכך כדי להבין את מסוכנותו ואת הצורך הדחוף להותירו מאחור סורג ובריח למשך שנים רבות. שחרורו מהווה פגיעה בביטחון אזרחי ישראל ומסר מרוכך כלפי הטרור ופעיליו אשר פעלו בניסיונות רצח המוני של יהודים. אנו מצפים שהפרקליטות תערער לבית המשפט העליון על החלטת השחרור של בית המשפט המחוזי".