ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (שני) ביחידת הסיור המדברית (הגדס"ר הבדואי), ונפגש עם הלוחמים. "מפקדים, יהודים ובדואים, עומדים שכם אל שכם. נלחמו בגבורה ונלחמים עכשיו בגבורה. שומרים על המדינה שלנו בצורה נפלאה ושותפות מדהימה", אמר נתניהו ללוחמים. "השותפות שלנו זה העתיד של כולנו מול הפראים האלה.
"אין הפסקות זה לא 'סבב' - הולכים עד הניצחון"
(צילום: רועי אברהם /לע"מ)

2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בגדס"ר הבדואי 585
ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בגדס"ר הבדואי 585
"מפקדים, יהודים ובדואים, עומדים שכם אל שכם ונלחמים בגבורה". נתניהו והלוחמים בדרום
(צילום: קובי גדעון /לע"מ)
"אתם כולכם חדורים באותה מטרה - אנחנו הולכים לנצח", הוסיף ראש הממשלה. לדבריו, "אין פה הפסקות, אין פה חצאי דברים. זה לא 'מבצע', וזה לא 'סבב' - פה הולכים עד הניצחון הטוטאלי. אני רואה את הנחישות אצלכם. עם כל הכאב, כאב גדול מאוד, אני רואה את קור הרוח והמחויבות להשלמת המשימה. במלחמה מנצחים. זה הקרב שלנו והקרב העיקרי הוא פה".
נתניהו התייחס גם לחילופי האש בצפון, ואמר כי "יש מי שחושב שיכול להרחיב את התקיפות נגד כוחותינו ונגד אזרחים - זה משחק באש. אש תיענה באש הרבה יותר חזקה. שלא ינסו אותנו כי הראנו רק מקצת מהכוח שלנו". עוד ציין ראש הממשלה כי "אנחנו נחזיר את הביטחון לצפון ואנחנו נחזיר את הביטחון לדרום. אנחנו נחזיר את הביטחון למדינת ישראל, אבל קודם כל בניצחון כאן - החמאס יחוסל".
במהלך ביקורו ביחידה, שנמצאת תחת פיקוד החטיבה הדרומית, ממלא מקום מפקד הגדוד, סגן-אלוף נאדר עידאת, סקר בפני ראש הממשלה את פעילות הכוחות. בנוסף, נתניהו שוחח עם המפקדים על הקרבות אותם ניהלו בפרוץ המלחמה בגזרה, ושמע ממפקד פלוגת המסייעת, טופז חגבי, ומממלא מקום מפקד פלוגת המילואים, מחמוד היב, על הלחימה הקשה אותה התחילו כבר ממקום מגוריהם בדרום הארץ.
גנץ במסר לאויב מדרום ומצפון: "יומכם הגיע"
במקביל, יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, קיים סיור בנגב המערבי שבמסגרתו ביקר לוחמים ולוחמות בשטחי כינוס, בחמ"ל העירייה בנתיבות ביחד עם ראש העיר יחיאל זוהר, וכן בקיבוצי העוטף שם נפגש ביחד עם ח"כ גדי איזנקוט עם ראש מועצה אזורית אשכול גדי ירקוני.
השר גנץ אמר לאחר הפגישה עם החיילים: "אני רואה את העוצמה של הלוחמים ואת הכוח של התושבים וראשי הרשויות, ואני אומר לאויבינו מדרום וגם מצפון: יומכם הגיע. אנחנו פועלים בקו הגבול ובעומק השטח בכדי להסיר כל איום".
גנץ הוסיף כי "אני שולח חיזוק למפונים שנמצאים רחוק מהבית ומבקש להגיד להם שנעשה הכל כדי שישובו בבטחה הביתה. יש רבים שנשארו ביישובים שלא התפנו, אנחנו מחויבים להגן עליהם ולסייע גם כלכלית וכך נעשה".