חברת הכנסת מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) התפרצה על יו"ר ועדת הבריאות עידית סילמן (ימינה) בדיון שנערך על הורים לילדים ולנוער עם קשיים רגשיים על רקע מחלוקות שהיו על החקיקה בנושא בעבר, והאשימה אותה בהתנגדות ליוזמות מצדה להקלה על ההורים, בעוד סילמן מנסה לעצור אותה מלדבר.
"בוועדה הזאת אני מחליטה, ולא אתן שתעשי פה הצגה", אמרה סילמן לוולדיגר, שדחתה את דבריה. "סליחה עידית, אני לא עושה שום הצגה. אני מדברת מדם ליבי ושלא תעיזי להגיד שאני עושה הצגה. אני מדברת בשם אלפי הורים שרוצים לתקן את החוק לבחירת מקום אשפוז ואת החוק ליום בריאות הנפש", טענה וולדיגר.
1 צפייה בגלריה
צילום: חיים צח
צילום: חיים צח
עימות בוועדה. עידית סילמן ומיכל וולדיגר
(צילום: חיים צח)
השתיים החלו להתווכח מי הגישה את הצעת החוק ראשונה, וסילמן קראה את וולדיגר לסדר בפעם הראשונה. "תוציאו אותי, מצוין, תוציאי אותי", אמרה וולדיגר, וסילמן השיבה כי היא רק קוראת אותה לסדר. "הגעתי לשנות, לא לדבר ולדבר ולדבר", המשיכה חברת האופוזיציה. סילמן אמרה לה "אל תגידי דברים לא נכונים", ומיכל וולדיגר אמרה לה לתקן אותה אחר כך. "לא, אני מתקנת אותך תוך כדי כי את לא תגידי דברים לא נכונים".
חברות הכנסת המשיכו להתקוטט, בעוד וולדיגר מתעקשת להציג את עמדתה וסילמן לא מוכנה שתמשיך עד שתאפשר לה להגיב להאשמות. "את לא יכולה להמשיך להטיח האשמות ולהגיד דברים לא נכונים בלי לתת להגיב", אמרה. לבסוף וולדיגר יצאה מהדיון - וסילמן פרצה בבכי מול ההורים שהגיעו במיוחד לדיון.
"אני יודעת מה היא וההורים האחרים עוברים", אמרה יו"ר ועדת הבריאות. "אני לא באתי לכנסת כדי להטיח, לא באתי לכנסת כדי לא לקדם לאנשים דברים. אבל צריכה להיות מינימום הוגנות בתוך הדיונים האלה, בטח כלפי ההורים. אז סליחה, זה באמת קשה לי לשמוע את הדברים האלה".
חבר הכנסת סימון דוידסון מיש עתיד, שהשתתף בדיון, פנה להורים: "אני אגיד לכם, כמי שלא חבר במפלגה של עידית, כמה עידית עושה וכמה זה חשוב לה. הבכי הזה הוא לא הצגה, ואני מאוד כועס על מה שהיה פה עכשיו. מאוד. אני ישבתי בשקט ושתקתי, אבל ככה לא מתנהגים. זו לא התנהגות וזה לא מכבד אנשים שמגיעים לכנסת. מבחינתי כרטיס צהוב לחברת הכנסת. פשוט בושה להגיע לוועדה ולהתנהג ככה. עידית, הכל בסדר, את חזקה".
סילמן התנצלה בפני אורחי הוועדה ואמרה: "אני רואה כאן הורים שאני צועדת איתם הרבה שנים, והם מבינים בדיוק כמוני את גודל השעה. לנו זה לא משנה, יש פה הזדמנות לחולל שינוי ואנחנו נחולל את השינוי הזה".