2 צפייה בגלריה
השרה לשוויון חברתי: "אל לנו להבהיל את המבוגרים - צריך להוסיף להם הגנה ולא לגרוע"
השרה לשוויון חברתי: "אל לנו להבהיל את המבוגרים - צריך להוסיף להם הגנה ולא לגרוע"
השרה לשוויון חברתי: "אל לנו להבהיל את המבוגרים - צריך להוסיף להם הגנה ולא לגרוע"
(צילום: shutterstock)
ממשלת ישראל צפויה לאשר הבוקר (א') החלטה ליצירת מרחבים בטוחים לאוכלוסייה המבוגרת, במטרה לתת מענה לתופעת הבדידות בתקופת מגפת הקורונה. זאת במסגרת תוכנית שגיבש המשרד לשוויון חברתי, הכוללת מבצע טלפוני לטיפול במאות אלפי אזרחים ותיקים ופעילות הסברה מאומצת לעידוד התחסנות שלהם. את התוכנית הציגה השרה מירב כהן לאור המלצת המומחים למקד את מאמצי המדינה בהגנה על הקשישים.
במסגרת התוכנית הוקם צוות בין-משרדי בראשות המנכ"לים של משרד ראש הממשלה והמשרד לשוויון חברתי, שמטרתו לפעול באופן מיידי להקמת המרחבים הבטוחים, שיהוו מעין "תו תקן" להתקהלויות בטוחות למבוגרים. במסגרת זו ייערכו פעילויות פנאי וספורט בקבוצות קטנות עם הקפדה על ריחוק חברתי, וזאת מתוך הבנה כי לצד הסיכון הבריאותי בגל האומיקרון יש לתת מענה לתופעת הבדידות שגם כוללת סיכונים בריאותיים רבים.
בנוסף הקצה משרד האוצר מיליון שקל למבצע ארצי שבמסגרתו יבוצעו שיחות טלפוניות יזומות לקשישים הרשומים במאגר המכיל כ-700 אלף אזרחים ותיקים. מטרת המבצע היא הענקת סיוע בשינוע תרופות ומזון וטיפול בבדידותם של רבים מהם.

2 צפייה בגלריה
מירב כהן בוועידת הבריאות
מירב כהן בוועידת הבריאות
השרה מירב כהן. "ימי מחלה לשבועיים
(צילום: יריב כץ)
כמו כן, במסגרת התוכנית יפעל המשרד לשוויון חברתי להקצאת בדיקות אנטיגן לבני המשפחות של האוכלוסיות המבוגרות, למטפלים סיעודיים ולאנשים שיהיו עמן במגע הדוק.
במקביל המשרד יפעל לעודד התחסנות בקרב אנשים מבוגרים שעוד לא התחסנו. אחת האופציות שנשקלו היא מתן תמריץ כספי, שבמסגרתו תתמקד המדינה בדחיינים ובהססנים ולא בסרבנים שמספרם מועט. אזרחים ותיקים יקבלו שיחות טלפון, סמסים וחומרי הסברה לביתם, ורופאים יוצבו במוקד לאזרחים ותיקים כדי להשיב לשאלות ולהפיג חששותיהם ביחס לחיסונים.
בנוסף הציעה כהן לממן ימי מחלה למשך השבועיים הקרובים לאזרחים ותיקים, במטרה להגן עליהם ולמנוע מהם התקהלויות לא חיוניות. לדבריה, חשוב להעביר מסר שלפיו המדינה לא מטילה סגר על המבוגרים, אלא מעניקה להם הגנה: "הגל צפוי לדעוך בהדרגה תוך שבועיים-שלושה ולכן אל לנו להבהיל את המבוגרים - צריך להוסיף להם הגנה ולא לגרוע".
כהן אמרה בישיבת הקבינט כי מגפת הקורונה יצרה דור של בודדים. על פי סקר של הארגון ההומניטרי ג'וינט-אשל, כ-370 אלף זקנים חוו מצב נפשי ירוד בגל השלישי של המגפה. על מנת לעזור בעת הבידוד יתקיימו שיחות טלפון לעידוד, יינתן מענה טיפולי, הרצאות זום, קבוצות תמיכה וכדומה. בנוסף, המשרד לשוויון חברתי יעודד פעילויות ספורט באמצעות השלטון המקומי בקבוצות קטנות ובמרחב הפתוח, ותיבדק האפשרות לקיום מופעים קטנים בחוץ תוך שמירה על ההנחיות, וסיורים מודרכים בשמורות הטבע והגנים.