‏חשש לחייו של ישראלי שמטייל במקסיקו: ינאי רימון בן ה-25 משדרות נעדר מאז אתמול (רביעי), לאחר שחברו שטייל איתו בדרום מקסיקו, לא הרחק מהגבול עם גואטמלה, דיווח כי הוא נפל לנהר מגובה של חמישה מטרים - ונסחף בזרם. לפי החבר, כמה מטרים משם נמצא מפל גבוה.
2 צפייה בגלריה
ינאי רימון
ינאי רימון
ינאי רימון
התקרית אירעה אתמול בשעות הצהריים, לפי השעון המקומי, סמוך לעיירה בשם לאס נובס. במשרד החוץ מסרו כי כוחות איתור וחילוץ מקומיים הופעלו במשך שעות במקום, בסיוע כוחות וכלים מיוחדים, אך הצעיר טרם אותר.
בני משפחתו של רימון פתחו בביתם חמ"ל ולאזור הוזעק גם צוות חילוץ של חיליק מגנוס כדי לאתר את הצעיר. צוותי חילוץ נוספים עושים את דרכם לאזור גם כן. בחיפושים משתתפים גם אזרחים מקומיים ובשעות החשכה המחלצים נעזרים ברחפן.
בני מרקוביץ', אבי חברו של ינאי, סיפר ל-ynet כי השניים יצאו לפני חודשים אחדים לטיול אחרי צבא עם חברים נוספים, טיול שנדחה והתאפשר רק אחרי הקלות בהגבלות הקורונה. לדבריו, הטיול לא כלל מסעות אתגריים או מסוכנים. "הם הלכו שבעה חבר'ה, והייתה נקודה שהם היו צריכים לחצות את הנהר - ובנקודה הזאת הוא החליק. הוא החליק ונפל ובעצם נסחף לתוך זרם חזק ואחר כך למפל", סיפר.
מרקוביץ' ציין כי מיד לאחר שינאי נסחף בזרם נפתחו בשטח חיפושים על ידי כוחות מקומיים, אך לדבריו חסר שם כעת מחלצים מקצועיים. "אנחנו צריכים עזרה כי צוות נוסף של חיליק מגנוס יגיע בטיסה מחר והוא בעצם הולך לנסוע באוטו למשך חמש שעות עד לנקודת החיפוש, ואנחנו צריכים עזרה להטיס אותם, חבל על כל רגע. זה צוות סופר מקצועי של מגנוס ואנחנו רוצים, כולם באים, כולם עושים מאמצים, פספורט קארד, מגנוס, הקונסוליה, כולם עושים מאמצים נפלאים אבל אנחנו צריכים עוד פוש".
במשרד החוץ ציינו כי קונסול ישראל במקסיקו, שמואל איתן, יחד המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי של המשרד, שותפים גם הם למאמצים לאתר את רימון.