רוחות עזות וגשמים כבדים שגרמו לנזקים והצפות הביאה איתה הסערה "כרמל" - וגם היום היא תישאר איתנו: היום (ד') יהיה גשום מאוד מהצפון ועד צפון הנגב. מדי פעם יהיו ברקים, רעמים וברד, ויש סכנה ממשית מהצפות - בעיקר בערי החוף והשפלה.
מחר, יום חמישי, עדיין צפוי גשם - אבל ההפוגות יהיו ארוכות יותר. ביום שישי יהיה מעונן חלקית עד מעונן ומדי פעם יירד גשם מקומי. רק משבת לא צפוי גשם, בתחילת השבוע הבא הטמפרטורות יעלו.
צפו במכ"ם הגשם:


הטמפרטורות החזויות היום והלילה: ירושלים 7-11, תל אביב 12-15, חיפה 11-13, צפת 7-9, קצרין 9-11, טבריה 10-15, נצרת 9-13, עפולה 9-15, בית שאן 11-17, לוד 11-15, אשדוד 12-16, עין גדי 15-22, באר שבע 8-17, מצפה רמון 6-12, אילת 11-21.
ביממה האחרונה (עד 23:00) שיאנית הגשם היא לוד, שם ירדו 83 מ"מ. גם בהרצליה (76 מ"מ), רמת השרון (75 מ"מ), זכרון יעקב (75 מ"מ), תל אביב (57 מ"מ), אריאל (53 מ"מ) וחיפה (43 מ"מ) ירדו כמויות נכבדות במיוחד. בלוד, בזכרון יעקב וגם ביישובים נוספים ירדו כבר יותר מ-100 מ"מ מתחילת סערת "כרמל".
באתר החרמון החלו הבוקר עבודות היערכות והכנות לפתיחת האתר למבקרים מחר. נמסר כי גובה השלג כ-25 ס"מ במפלס התחתון וכ-50 ס"מ במפלס העליון. דוברת אתר החרמון מיקי ענבר הדגישה כי הכניסה מותנית בהזמנת כרטיסים מראש. "כרגע עדיין יש כרטיסים, אנחנו מזמינים את כולם להגיע ואנחנו פותחים את החורף בסערה עם כל הלבן", היא אמרה בריאיון לאולפן ynet.
3 צפייה בגלריה
היום שלישי של סופת כרמל בהר החרמון
היום שלישי של סופת כרמל בהר החרמון
חצי מטר שלג במפלס העליון. הבוקר באתר החרמון
(צילום: אתר החרמון)
בצפון נהנו מגשם ללא הפסקה ביום הראשון של המערכת, אבל אתמול הכמויות היו נמוכות בהרבה. ליד הכינרת, למשל, ירדו 14 מ"מ. בירושלים נמדדו רק 5 מ"מ ובדרום לא ירד כלל גשם ביומה השני של המערכת.
ביישובים רבים בגוש דן הוצפו לא מעט רחובות. אחד מאותם יישובים הוא כפר חב"ד. יוסי כהן, בן 36 המתגורר שם, תועד גולש על גלשן סאפ בהצפות ברחוב שלו: "ראיתי את זרם המים ברחוב, לקחתי את הסאפ והתחלתי לגלוש בנהר שמי הגשמים יצרו. זה הפך לאטרקציה, אנשים שלפו מצלמות והתחילו לתעד. תמיד חלמתי לעשות את זה".
3 צפייה בגלריה
שט בסאפ ברחובות כפר חב"ד בזמן ההצפות
שט בסאפ ברחובות כפר חב"ד בזמן ההצפות
יוסי כהן מכפר חב"ד שט על הסאפ ברחוב המוצף
(באדיבות המצולם)
3 צפייה בגלריה
סוער בטיילת תל אביב
סוער בטיילת תל אביב
סוער בטיילת תל אביב
(צילום: יובל חן)
ביום הראשון של הסערה עלתה באש מסעדת "לופט" בראשון לציון, הצמודה ל"סוהו", שהכבאים הצליחו למנוע את התפשטות האש לעברה. אודי עובדיה, מבעלי ה"לופט", אמר כי נזק נגרם לגג המסעדה ולחלקה החיצוני - ויש כוונה לפתוח אותה לקהל בקרוב.
"אנו שמחים שהנזק הוא לרכוש בלבד, רבות בזכות מערכת בטיחות האש של המסעדה", אמר. "אף שהמסעדה היתה הומה אדם, במזל גדול לא נפגע אף אחד מהלקוחות ומהצוות. אנחנו רוצים להודות לכולם על התמיכה הנרחבת ועל ההצעות לסיוע. כבר ביום חמישי נחזור לשירות משלוחים ונעדכן על מועד פתיחת המסעדה מחדש".
פורסם לראשונה: 00:12, 22.12.21