לא יצעד לבד: נושא גילו של הנשיא ג'ו ביידן ירד לאחרונה במעט מהכותרות, בין היתר בעקבות שינויים שעשה הבית הלבן ונועדו לטפל באחד משורשי הבעיה: החזות השברירית של ביידן בזמן שהוא צועד. וכך, בשבועות האחרונים, כאשר ביידן צועד במדשאת הבית הלבן לכיוון מסוק Marine One וממנו, הוא כבר לא עושה זאת לבד כמו בשלוש השנים האחרונות, אלא מוקף לעיתים קרובות בעוזרים.
2 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
ביידן. לא צועד לבד
(צילום: AP)
האתר "אקסיוס" פרסם בסוף השבוע כי המטרה היא להשיג אפקט חזותי שימשוך פחות תשומת לב להליכתו הלא בטוחה של הנשיא בן ה-81. כמה מיועציו של ביידן אמרו לאתר כי הם מודאגים מכך שסרטונים של ביידן הולך ומדשדש לבד, במיוחד על מדשאות הבית הלבן, הדגישו את גילו.
השינוי החל כנראה במקרה. לפני מספר שבועות אמר הנשיא לעוזריו כי הוא מעדיף גישה פחות רשמית והציע שהם יילכו איתו למסוק. עוזרים בכירים כמו סגני הרמטכ"ל ברוס ריד ואנני טומאסיני והיועץ הקרוב מייק דונילון, החלו להצטרף אליו בהליכה על פני המדשאה. יועציו הפוליטיים של ביידן ראו את התמונות והגיעו למסקנה כי ויזואלית זה מראה עדיף.
הצוות של ביידן התמקד בחודשים האחרונים בשינוי תפיסת הבוחרים לגבי גילו. בין היתר ביידן החל לדבר על כך בפתיחות רבה יותר באירועים ציבוריים, כולל הכנסת הומור עצמי. הבית הלבן נקט צעדים כדי למנוע מהנשיא למעוד, כפי שקרה לו בקיץ שעבר על במה באקדמיית חיל האוויר.
2 צפייה בגלריה
טראמפ בבית המשפט במנהטן
טראמפ בבית המשפט במנהטן
טראמפ בבית המשפט במנהטן. נתפס מנמנם במהלך הדיונים
(AP)
לפי דו"ח הבדיקה הרפואית השנתית שעבר, ביידן סובל מדלקת מפרקים בעמוד השדרה ונוירופתיה היקפית קלה של כפות הרגליים, שתורמת להליכה הנוקשה שלו. הוא נועל נעליים עם תמיכה נוספת ועולה למטוס אייר פורס וואן דרך הקומה התחתונה שמחייבת טיפוס של פחות מדרגות. דובר הבית הלבן, אנדרו בייטס, הגיב בסרקזם וצייץ: "רואים אותו גלוי לחלוטין למעט כמה שניות. צריך להדיח אותו!".
הידיעה פורסמה יום אחרי כתבה גדולה ב"פוליטיקו" על הקרע בין הבית הלבן ל"ניו יורק טיימס" סביב אופן סיקור גילו של ביידן. בבית הלבן זועמים על כך שהעיתון מקדיש באופן קבוע ידיעות בולטות שעוסקות בגילו של הנשיא, לעומת מה שבעיניהם הוא סיקור מינימלי לא רק של גילו של דונלד טראמפ (77) שמנמנם במהלך המשפט הפלילי שלו, אלא בעיקר הדברים שהוא מבטיח לעשות אם ייבחר.
לפי "פוליטיקו", שמצטט כתב של ה"טיימס", המו"ל של העיתון איי.ג'י זלצברגר, "כועס שביידן לא נותן לעיתון ריאיון והוא דוחף לסיקור קשוח של גילו". ה"טיימס" פרסם הודעת תגובה נדירה בה הכחיש את הדברים.