3 צפייה בגלריה
   תלמידים מחכים ליד בית הספר
   תלמידים מחכים ליד בית הספר
יפה בן דויד. שביתה מחר? עדיין לא ברור
(צילום: איתן גליקמן, הדר יואביאן)
מחר אין שביתה בתחבורה הציבורית - וגם לא במוסדות החינוך: מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, שהודיעה במפתיע ביום חמישי אחר הצהריים על הפוגה בעיצומים, נפגשה היום (ראשון) פעם נוספת עם הממונה על השכר במשרד האוצר, קובי בר נתן. בתום הפגישה הוחלט כי גם מחר, כמו היום וביום שישי, הלימודים יתקיימו כסדרם.
"סוף סוף האוצר הניח הצעה קונקרטית על השולחן", אמרה בן דויד. "עדיין יש פערים משמעותיים בין הצדדים. הוחלט שמחר נשב שוב וננסה לגשר על הפערים". בן דויד והאוצר לא מסרו מהי אותה הצעה קונקרטית, אבל גורם המעורה בנושא אמר ל-ynet כי האוצר הציע שמורה מתחיל יקבל שכר של 8,600 שקלים.
במהלך המשא ומתן הסתדרות המורים דרשה שכר של 10,500 למורה מתחיל, ומשרד החינוך שתומך בדרישותיה אמר כי המינימום צריך להיות 10,000 שקלים. הסתדרות המורים טענה - עוד לפני השביתה הכללית בשבוע שעבר - כי הוצע להם שכר של 8,200 שקלים, אבל האוצר הכחיש זאת ואמר כי המספר שהועלה היה רק חלק מסימולציה.
3 צפייה בגלריה
קובי בר נתן
קובי בר נתן
הממונה על השכר באוצר, בר נתן. נפגש עם בן דויד
(צילום: אלכס קולומויסקי)
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
שרת החינוך שאשא ביטון. תמכה בשכר של לפחות 10,000 שקלים למורה מתחיל
(צילום: אלכס קולומויסקי)
היום כאמור אמרו גורמים כי האוצר הציע שכר גבוה יותר. הצדדים אמנם עדיין לא הגיעו להסכמות בנושא התאמת ימי החופשה של המורים לימי החופשה במשק, ומזכ"לית הסתדרות המורים מתנגדת נחרצות לשינויים בימי חופשת הקיץ, אך בעבר היא הביעה נכונות ללמידה בימי אסרו חג שיוחזרו למורים בימים אחרים, אותם יבחר כל מורה בהתאם לצרכיו.
מוקדם יותר היום הודיע ארגון כוח לעובדים כי בשל התקדמות המשא ומתן לא יקיים איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים שביתות השבוע. אם לא תחול התקדמות, הוא יוכל להמשיך ולשבות בשבוע הבא.

ההודעה הזו מנעה בין היתר שביתות נהגי אוטובוס שתוכננו מחר בירושלים ובסביבה, וכן בחיפה, עפולה, טבריה, מגדל העמק, יקנעם, בית שאן, דלית אל כרמל, עוספיא, מועצה אזורית מגידו.
בדיון שהתקיים היום בבית הדין לעבודה בירושלים, בבקשות חברות התחבורה הציבורית לצו מניעה כנגד שביתות כוח לעובדים מחר וביום רביעי, הסכימו הצדדים על קיום משא ומתן אינטנסיבי בין נציגי האוצר, משרד התחבורה, איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים והחברות המפעילות בימי שלישי ורביעי. על מנת למצות את המו"מ ישהה האיגוד את השביתות המתוכננות לשבוע זה.
תם פרומוביץ, ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים, אמר: "אנחנו מעודדים מההצעות החדשות ששמענו. חמש השביתות שבהן נקטנו הולידו אווירה חדשה במשא ומתן, אבל הפערים עדיין גדולים. אנו פועלים מתוך אחריות לציבור. השביתה היא אמצעי ובוודאי שלא כלי לניגוח פוליטי. לכן השהנו את השביתות בכדי למצות את המשא ומתן. אבל האופציה לחזור ולשבות ובהיקף גדול יותר- שתי שביתות בשבוע - עדיין קיימת".
רועי רובינשטיין השתתף בהכנת הכתבה
פורסם לראשונה: 16:01, 26.06.22