2 צפייה בגלריה
סלאח חלוואני נפצע קשה מנער יהודי כיוון שישב עם צעירה יהודייה
סלאח חלוואני נפצע קשה מנער יהודי כיוון שישב עם צעירה יהודייה
סלאח חלוואני
סלאח חלוואני (35), תושב מזרח ירושלים שלפי החשד הותקף על ידי צעיר יהודי עם מוט ברזל מאחר שישב עם צעירה יהודייה סמוך לשכונת שייח ג'ראח, אמר אמש (שבת) ל-ynet כי מאז המקרה הוא סובל מחרדות קשות - והעביר ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה. "אם הקורבן היה יהודי והתוקפים ערבים - המקרה היה מתנהל בצורה שונה לחלוטין", אמר.
חלוואני הותקף לפני כחודשיים בגינה ציבורית, במרחק של פחות מקילומטר מהמטה הארצי של המשטרה. כתוצאה מהתקיפה הוא נפצע באורח קשה והיה מורדם ומונשם במשך כמה ימים. במשטרה מייחסים לחשוד בתקיפה ניסיון רצח ממניע גזעני.
"הייתי בשכונת שמעון הצדיק, אני מתגורר בעיר העתיקה. הרכב שלי חנה בשכונה ונפגשתי עם ידידה", שחזר סלאח בשיחה עם ynet. "החשוד זיהה שאני ערבי וקילל אותי - 'ערבי מסריח שיוצא עם יהודיות'. זה היה בצהרי יום שבת ממש על הכביש הראשי, והוא שלף מוט ברזל והכה אותי. אני לא זוכר הרבה. מעבר לצלקת בראש יש לי צלקת בנפש לכל החיים. יש לי חרדות, טראומות, בעיות בריאותיות ובעיות נוירולוגיות".
2 צפייה בגלריה
מעצרו של החשוד הוארך בארבעה ימים. בית משפט השלום בירושלים
מעצרו של החשוד הוארך בארבעה ימים. בית משפט השלום בירושלים
מעצרו של החשוד הוארך בארבעה ימים. בית משפט השלום בירושלים
(צילום: אלי מנדלבאום)
חלוואני העביר ביקורת על המשטרה: "המשטרה יכולה הייתה לקחת את העניין יותר ברצינות מאיך שזה התנהל. אם המקרה היה הפוך זה היה מתנהל בצורה אחרת. אם התוקפים היו ערבים והקורבן היה יהודי, הענייין היה סגור. אני חושב ששב"כ צריך להיכנס לתמונה, יש לו יותר אמצעים מהמשטרה. יש לי חברים יהודים שמתקשרים כמעט כל יום, יש עוד אנשים טובים וצריך לשמור על המיעוט הזה. הופתעתי מהמעצר, הייתי צריך לקבל לפחות דיווח שעצרו אותו. אני מפחד להסתובב בלילה לבד, חששתי לפני שהוא נעצר שהוא יחפש אותי. אני מרגיש עלייה במתיחות בין יהודים לערבים, יש תחושה של חוסר ביטחון בעיר".
המשטרה עצרה ביום חמישי בלילה את נפתלי האעמר, תושב ירושלים בן 21, בחשד שהיה מעורב בתקיפה. האעמר נמלט מהארץ לאחר המעשה - ושלשום בלילה, עם שובו, נעצר בנתב"ג. המשטרה לא דיווחה על התקיפה עצמה וגם לא על מעצרו של החשוד, ובמענה לפניית ynet אישרה את פרטי הפרשה.
המעשה התרחש באפריל האחרון, בימי הרמדאן. סלאח ישב בגן ציבורי עם צעירה יהודייה, ועל פי החשד האעמר ומעורב נוסף הכו במוט ברזל בראשו. הוא עזב את המקום והלך לביתו, אבל כעבור כמה שעות הידרדר מצבו באופן ניכר והוא פונה לבית חולים - שם אובחן עם חבלת ראש קשה ודימום מוחי. במשך שבוע הוא הורדם והונשם.
האעמר, תושב שכונת הבוכרים בירושלים, הובא שלשום לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בבירה. "הקורבן ישב עם בחורה ממוצא יהודי במדשאה באזור רחוב שמעון הצדיק בירושלים, והמשיב יחד עם חשוד נוסף הלמו בו במוט ברזל", תיאר רס"ב אהוד דורי, נציג המשטרה, בדיון בבית המשפט. "החשוד נמלט מהארץ לאחר האירוע ונעצר בנתב"ג. מדובר באירוע חמור שרק באורח נס הקורבן נשאר בחיים". במשטרה מייחסים להאעמר עבירה של ניסיון רצח ממניע גזעני.
בית המשפט האריך שלשום את מעצרו בארבעה ימים. "בוצעו כמה פעולות חקירה, אולם המשיב עזב את הארץ עד שחזר ונעצר בשדה התעופה. הוא נחקר חקירה ראשונית עם מעצרו, אך בחר לשמור על זכות השתיקה. זו כמובן זכותו, אך יש בכך להאט את קצב החקירה", ציינה השופטת מרים קסלסי בהחלטתה.
פורסם לראשונה: 23:46, 17.06.23