קובי סטרוג הורשע בניסיון רצח אישה שעמה ניהל קשר רומנטי במשך 12 שנה
(צילום: גלעד כהן, דוברות פרקליטות מחוז ירושלים)

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (ראשון) את קובי סטרוג (53), תושב גבעתיים ואביו של לוחם דובדבן שחר סטרוג שנהרג ב-2018 מפליטת כדור, בניסיון רצח של אישה שעמה ניהל קשר רומנטי במשך כ-12 שנים. "מעשיו של הנאשם תוכננו מראש. הוא בחר בפתרון הקיצוני והדרסטי שנועד לקפד את חייה", קבע השופט רפי כרמל.
על פי כתב האישום, סטרוג ניהל מערכת יחסים עם ל', וב-2020 הם סיכמו כי יודיעו לאשתו ולבתו על הקשר ביניהם ועל כך שהחליטו לעבור לגור יחד בביתה של ל' בירושלים, אולם סמוך ליום המעבר החליט סטרוג להביא למותה של ל'. הוא תכנן את יום הרצח, ובאוגוסט 2020 נכנס לביתה של ל' ביום שבו היה אמור לעבור לגור איתה - וניסה לרצוח אותה.
3 צפייה בגלריה
קובי סטרוג בהכרעת הדין בבית המשפט
קובי סטרוג בהכרעת הדין בבית המשפט
הורשע בניסיון רצח. קובי סטרוג בבית המשפט, היום
(צילום: שלו שלום )
3 צפייה בגלריה
קובי סטרוג בהכרעת הדין בבית המשפט
קובי סטרוג בהכרעת הדין בבית המשפט
(צילום: שלו שלום )
בכתב האישום תואר כי לפני שסטרוג הגיע לביתה, הוא העביר את הטלפון שלו למצב טיסה, השאיר אותו ואת רכבו במרכז הארץ והחליף למדי צבא. לנהג המונית שהסיע אותו לביתה של ל' אמר כי גויס למילואים, וכשהגיע אליה הוא ביקש שתעצום את עיניה כי הביא לה מתנה. הוא נעמד מאחוריה כשעיניה עצומות - והכה בראשה מספר פעמים רב בחפץ שהחזיק בידו שהייתה עטויה בכפפה. לאחר מכן נסע סטרוג לפגישת עבודה במרכז הארץ, אך חזר לאחר מכן לבית החולים הדסה עין כרם, שם ל' אושפזה במצב קשה.
סטרוג אמר בעדותו בבית המשפט בחודש דצמבר האחרון כי "זה היה אירוע אלים שאני מצר עליו, לא היה שום תכנון של ניסיון לרצוח. זו הייתה התפוצצות שאני משלם עליה את המחיר שמגיע לי, אבל לא ניסיתי לרצוח אף אחד". בדיון היום הוא נחקר בידי סנגוריו, שניסו להציג כי לא תכנן להכות את ל', אלא שהוא נגרר לוויכוח איתה בשל אי-רצונו לעבור לגור איתה. בדיון נותרו כמה חורים בגרסתו של סטרוג, בהם העובדה שנסע לכיוונה של ל' ללא הטלפון הנייד שלו, והעובדה שלקח איתו שקית בגדים להחלפה.
3 צפייה בגלריה
כרמל רפי שלום ים
כרמל רפי שלום ים
"היו תכנון, החלטה ותוצאה". השופט רפי כרמל
(צילום: דוברות הרשות השופטת )
"מעשיו של הנאשם באים בגדר עבירה של ניסיון רצח", קבע השופט כרמל בהכרעת הדין היום. "מעשיו תוכננו מראש: הלבוש, נסיעה במוניות, מצב טיסה, נעילת דלת הבית בתוכו הייתה המתלוננת מוטלת פגועה וחבולה, נטישת המכונית במודיעין, טיב הפגיעה במתלוננת - מהלומות באזור רגיש בגולגלתה, ואין מדובר במהלומה אחת או שתיים בודדות, אלא במספר רב, ותוצאתן - התזת כתמי דם גם על התקרה והקירות (אין חשיבות אם זו התזה ישירה לאחר החבטה או כתוצאה מהנפת יד). התוצאה משקפת את עוצמת החבלה.
"הנאשם, כנראה מתוך שלא ידע איך לבשר למתלוננת שאינו עומד לעבור ולגור עמה, בחר בפתרון הקיצוני, הדרסטי, שנועד לקפד את חייה. היו תכנון, החלטה ותוצאה, והכוונה נלמדת הן ממעשי הנאשם והן מעדות המתלוננת. בנוסף, עבר הנאשם עבירה של שיבוש מהלכי משפט".
עו"ד זהר גיאת, שניהל את המשפט מטעם פרקליטות מחוז ירושלים, אמר לאחר הכרעת הדין: "האירוע תוכנן בקפידה ויצא אל הפועל כמעט בצורה מושלמת. הנאשם נעצר הודות לתושיה של המשטרה אחרי ששוטרים זיהו טיפה של דם על תנוך אוזנו כשהוא בדרך לבקר את המתלוננת בבית החולים. בית המשפט קיבל את עמדתנו שמדובר באירוע מתוכנן. אנחנו מאחלים למתלוננת בריאות".
עו"ד אריאל עטרי, שמייצג את ל', אמר בסוף הדיון: "המתלוננת עברה ועוברת תקופה מאוד קשה. בית המשפט קבע שקובי סטרוג שיקר מההתחלה ועד הסוף. אנחנו מקווים שבית המשפט יתן ביטוי בגזר הדין לעובדה שהמקרה הזה הוא אחד המקרים הקשים ביותר שידעה מדינת ישראל - של גבר שמנסה להרוג אישה ומבצע וידוא הריגה".