לוחמות צה"ל מחיל התותחנים סיכלו היום (שבת) ניסיון פריצה לבסיס צבאי ברמת הגולן לאחר שהבחינו בשני אזרחים מסתובבים בשטח מחנה קרן - ועצרו אותם. הלוחמות זיהו שני גברים שהסתובבו בבסיס ואדם נוסף שממתין ברכב מחוץ למחנה, ופתחו בנוהל מעצר חשוד.
במשטרה אמרו כי שלושת החשודים, בהם פלסטיני מחברון, תושב מזרח ירושלים ועובד זר מתאילנד שמתגורר בירושלים, הועברו לחקירה לשם חקירת נסיבות הפריצה. החשודים יובאו מחר לבית משפט השלום בקריית שמונה לדיון בהארכת מעצרם.
1 צפייה בגלריה
הלוחמות שעצרו שני פלסטינים ועובד זר בפריצה לבסיס בגולן
הלוחמות שעצרו שני פלסטינים ועובד זר בפריצה לבסיס בגולן
עצרו את הפורצים. מימין: רוני גורדנצ'יק, חושן אקדמאי והדר שמעוני
לפי החשד, שני הפלסטינים זחלו מתחת לגדר בפינה נסתרת של הבסיס, והסתובבו בתוכו בחיפוש אחר תחמושת, כלי נשק או ציוד צבאי אחר. באחד החדרים ישנו שתי המפקדות התורניות, מתוך 6 לוחמות ולוחמים מגדוד הרעם (334) של חטיבת האש 282.
הגנבים הציצו בחלון חדר המפקדות בזמן שישנו, הבחינו שכלי הנשק שלהן מאובטחים מתחת לראשיהן - והמשיכו בחיפושים. עירנותן של הלוחמות, שסגרו שבת בבסיס, מנעה את הגניבה: אחת מהן התעוררה מהרעשים ומיהרה להתקשר לש"ג, כדי לברר אם אזרחים נכנסו לבסיס.
הלוחמת בש"ג, הדר שמעוני, אמרה כי "באותו רגע יצאתי מהעמדה שלי כדי לבדוק אם אכן יש אנשים בתוך הבסיס, וזיהיתי בנקודה רחוקה יחסית שני חשודים בתוך המחנה. רצתי לכיוונם ותוך כדי הכנסתי מחסנית לנשק. הם החלו לרוץ גם, והקפצתי את יתר החיילים והמפקדות. כשהדבקתי את הפער מהם התחלתי בנוהל מעצר חשוד, והם הסתתרו מאחורי אחד העצים".
בשלב זה חברו המפקדות להדר ואזקו את השניים. הם טענו תחילה שאיבדו את דרכם ונכנסו רק כדי לבקש מים, וכשאחד מהם התנגד פיזית למעצר שמעוני הגיבה בדריכת הנשק לעברו. "הוא נרגע וסיפר לנו שהוא צריך להתקשר לחבר שלהם, שמחכה להם עם רכב מחוץ לבסיס", אמרה. "אחת המפקדות יצאה כדי למצוא את הרכב, והקפיצה את המשטרה. תוך דקות היא איתרה את החבר של החשודים, כשברכב שלו היה ציוד שנגנב לפי החשד מבסיס אחר".
השוטרים שהגיעו למקום חקרו את החשודים והבינו כי מדובר בחוליית גנבי נשק שמסתובבת בגולן ומאתרת בסיסים עם חיילים לא-ערניים. הדר וחבריה הונחו על-ידי מפקד הגדוד להיות ערוכים לתרחיש כזה, בדגש על שעות הלילה, וההערכה היא שהגנבים תצפתו על המחנה לפני שפרצו לתוכו.
"השוטרים החמיאו לנו על הפעולה", הוסיפה הלוחמת הצעירה, שסיימה עם חבריה לאחרונה תעסוקה מבצעית בגבול סוריה. היא תרד עם הסוללה שבה היא משמשת כחובשת פלוגתית לקו בגזרת הר חריף שבגבול מצרים.
סמל רוני גורודנצ'יק, שפיקדה על הכוח שעצר את החשודים, אמרה כי "בשעות הבוקר זיהינו שני חשודים במרחב מחנה קרן עליו הגנו. יחד עם הלוחמות שלי, חתרנו למגע ופתחנו בנוהל מעצר חשוד שהסתיים בדריכת נשק. תפסנו את החשודים וסרקנו את המרחב. משטרת ישראל שהגיעה במהירות לבסיס עצרה את החשודים ולקחה אותם להמשך חקירה".
גורודנצ'יק הוסיפה כי "אני גאה בלוחמות, הלוחמים והמפקדות שהיו איתי, הצלחנו לסכל פריצה לבסיס ולסייע במאבק נגד הפשיעה וגניבות אמצעי לחימה".