2 צפייה בגלריה
איציק חורי
איציק חורי
"ילד מוכשר בצורה בלתי רגילה, כבר בגיל 11 בנה רובוט". ברק חורי ואביו
(באדיבות המשפחה)
איציק חורי, אביב של ברק חורי בן ה-12 שנדרס למוות בערב יום כיפור ב-2021, ביקש היום (חמישי) להטיל את העונש המרבי על ערן אזולאי, בן 46, שדרס את בנו. בדיון בשלב הטיעונים לעונש בבית המשפט המחוזי בתל אביב אמר האב כי "הכעס והזעם שלנו אדירים, אבל מה שמדריך אותי בדבריי היום אינו הרצון בנקמה, אלא הרצון למנוע ממשפחות נוספות לחוות את הטרגדיה הנוראית שאנחנו חווינו לאחר מותו של ברק".
האב הוסיף כי "מותו הוא אבידה בלתי רגילה לנו. כאב עמוק שאנו חווים ביומיום, וילווה אותנו לעד. חסרונו כואב ומורגש על כולנו בכל רגע ורגע". לדבריו, "הדעת אינה יכולה לסבול, ולאמיתו של דבר חברה חפצת חיים אינה יכולה לסבול, התנהגות פושעת כזו שמובילה לאובדן כזה. הגיע הזמן להבהיר שלעמדתנו מתבקש, ואף מתחייב, כי ייגזר העונש המרבי על המעשה החמור. ראוי שתצא מכאן אמירה ברורה בהתאם לנסיבות החמורות של המקרה הזה".
2 צפייה בגלריה
ערן אזולאי בהארכת מעצר
ערן אזולאי בהארכת מעצר
האשים את ההורים. החשוד ערן אזולאי
(צילום: מוטי קמחי )
איציק סיפר על בנו ועל מה שחווה המשפחה תוך כדי שהוא בוכה ורועד. "כדי להבין את גודל האבדה, ארצה לספר מי היה ברק. ילד מוכשר בצורה בלתי רגילה, בעל תחומי עניין רבים מאוד, ממציא מחונן ויצירתי של מכשירים ופתרונות לטובת האדם, הסביבה והחברה. חדשן טכנולוגי, בונה עבודות מעץ, מוצרים ודגמים, ובכלל זה עבודות נגרות של ממש, תופר וסורג בגדים, אומן בנשמה, מצייר ציורים מקצועיים על קנבס, הבית שלנו מעוטר כולו בהם. מנגן על פסנתר, זמר בלהקה. ספורטאי, שחיין בקבוצה תחרותית", סיפר האב.
"כשהיה בן 11, החליט לאחר חקר ובדיקה שביצע, לבנות רובוט אותו ייעד לאיתור וכיבוי שריפות וחילוץ נפגעים, באופן אוטונומי, מאזורים מוכי שריפות", הוסיף האב. "מוצר רובוטי מורכב 'על אמת' הכולל רכיבי אלקטרוניקה, מיקרו מעבדים. מעבר לכל היה ילד רגיש, עניו, שכה אהב את מה שעשה".
בינואר האחרון הורשע אזולאי בהמתה בקלות דעת ונהיגה תחת השפעת משקאות משכרים, בשל דריסתו למוות של חורי שרכב על אופניו בערב יום כיפור. בקרוב צפוי בית המשפט להכריע בעניין עושנו. בדיון היום ביקשה נציגת הפרקליטות, עו"ד רותם נוימן וסרמן, לגזור עליו מתחם ענישה של שמונה עד 12 שנות מאסר ולפסול את רישיונו ל-20 שנים לפחות.
גם אזולאי דיבר היום בדיון, ועורך דינו ביקש מהשופט לפסול את עצמו או להעביר את הדיונים לשופט אחר. "לאורך כל המשפט, הרגשתי שזה משפט חד צדדי, לא היה שום איזון", טען אזולאי. מה שנעשה פה, כמו במשטרים חשוכים, מדינות עולם שלישי, לא חקרו. אנחנו מדברים על תאונה בכביש מהיר, לא הפקרתי".
אזולאי הוסיף כי "אני מוכן לקבל 100 שנה בכלא, ילד נהרג פה, אני לא יכול להחזיר את הגלגל אחורה. מתעלמים מזה שהם עברו על החוק, העדה ה'נייטרלית', ההורים המכובדים שנותנים לילד בן 12 ללכת לכביש מהיר, אני רוצה להפסיק עם זה. אין שום עדי ראייה, העיניים שלי עדי הראייה היחידים בתיק, כל התמונות נעלמו מהאירוע, כל הזמן תיקנת ושכתבת את גזר הדין". השופט ציון קאפח דחה את בקשתו והוסיף כי אין ממש בטענות. אביו של אזולאי ביקש לחמול עליו ועל משפחתו: "אני מבקש לתת לו צ'אנס".
לפי האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז תל אביב, ביום התאונה שתה אזולאי בשעות הצהריים משקאות אלכוהוליים ליד בית חברו בעיר מגוריו באר יעקב. לאחר מכן, סמוך לשעה 19:00, הוא נהג ברכבו בכביש 4 לכיוון צפון. נוכח כניסת יום הכיפורים, תנועת כלי הרכב בכביש הייתה מועטה ואיטית, אך סמוך לגבעת שמואל, נכנס חורי לנתיב הנסיעה של אזולאי עם אופניו.
במהלך רכיבתו, עצר חורי על מנת לשאול עוברת אורח לכיוון נסיעתו. בשלב זה הגיע אזולאי, ופגע בילד בעוצמה עם חזית רכבו. כתוצאה מהתאונה, פונה חורי לבית החולים בילינסון בפתח תקווה במצב אנוש, אולם הצוותים הרפואיים נאלצו לקבוע את מותו. ההליך נוהל על ידי עו"ד תמר טייטלבאום מפרקליטות מחוז תל אביב.