כמעט אסון בגן ילדים ברעננה: רכב פרטי שחנה בחניון מעל גן המונטיסיורי בעיר, שבו לומדים עשרות ילדים בגיל טרום עד גן חובה, נפל הבוקר (ב') לתוך חצר הגן - בשעה שהיה ריק מילדים. "מזל שהלימודים נפתחו בשעה 10:00", אמרו הורים מודאגים, "אם לא - היו ילדים הרוגים".
גן המונטיסיורי הינו גן עירוני בשכונת קריית שרת בעיר. בשל עדכון ההנחיות המאוחר של פיקוד העורף, שהחליט להסיר את המגבלות הלילה אחרי חצות, הגן לא נפתח הבוקר בשעה שמונה כרגיל ואמור היה להיפתח בשעה ב-10:00. אחרי הביקורת הרבה שנשמעה נגד השעה שבה עודכנו ההנחיות - במקרה הנוכחי זה כנראה הציל חיים של ילדים.
2 צפייה בגלריה
רכב נפל לחצר גן ילדים מחניון
רכב נפל לחצר גן ילדים מחניון
מנוף מחלץ את הרכב מתוך חצר הגן
הגן נמצא במפלס נמוך ביחס לחניון כורכר, כשרק גדר מפרידה ביניהם. מעט לפני עשר, מסיבה שעדיין אינה ברורה, ככל הנראה נהג מבוגר איבד שליטה על רכבו, עלה על הגדר, הפיל אותה ונפל לתוך חצר הגן.
הורים שהגיעו עם ילדיהם לגן הופתעו כשנחשפו למראה החריג בחצר. ההורים אמרו: "מפחיד מה שקרה כאן. אם הגן היה נפתח בשעה ב-8:00 בבוקר, מן הסתם היו ילדים בחצר והאירוע היה עלול להסתיים באסון. הרכב היה פוגע בילדים ועלול היה לגרום למותם. קרה לנו נס".
לדברי ההורים, בין החניון לבין הגן מפרידה כאמור רק גדר, והעירייה חייבת להתקין במקום מעקות בטיחות מבטון על מנת למנוע מקרים נוספים בעתיד שבהם ילדים עלולים להימצא בחצר ולהיות בסכנה. בעקבות נפילת הרכב לחצר הגן הוזעק למקום מנוף לטובת החילוץ.
מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "מדובר באירוע מצער, שבו בשל טעות אנוש חנה רכב באזור המדשאה הסמוכה לגן, שאינו מיועד לחנייה, והביא לנפילת הגדר המוסדית שהוצבה לאורך החניון. לאחר בחינת הנושא על ידי הצוותים המקצועיים, עולה כי הגדר המוסדית במקום תקינה, והוצבה כמחויב בתקן לגידור מוסדות ציבור, ובכפוף לאישור ביטחון קצין הביטחון במשרד החינוך. כמשנה בטיחות החליטה העירייה על הצבת חוצץ ביטחון נוסף סמוך לגדר, והנושא מקודם על ידי העירייה".