מקרי הירי בחברה הערבית מוסיפים להתרחש, גם בזמן המלחמה. בשבועות האחרונים הורגשה עלייה נוספת בפשיעה, והמצב חזר להיות כפי שהיה לפני 7 באוקטובר. לפני כחודש ירה תושב כפר כנא (62) סמוך בית עסק על רקע סכסוך בתוך המשפחה. כך לפי כתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז צפון לבית המשפט המחוזי בנצרת.

מהחקירה עלה כי בעקבות ויכוח, שאירע כאמור על סכסוך בתוך המשפחה, הגיע הנאשם לבית עסק שבסמוך אליו עמדו כמה גברים - וירה באוויר. הנאשם, שלא היה רעול פנים בעת התקרית, נעצר. תושבים סיפרו: "בתקופה האחרונה התחלנו לראות אנשים יורים בפנים גלויות, מה שמראה את חומרת האלימות והפשיעה". הם הפצירו: "חשוב מאוד שהמשטרה תטפל בכל אדם שמסכן חיי אזרחים".
בתקרית אחרת שאירעה לפני כחודשיים תועדו גבר ואדם נוסף יורים לעבר בית עסק ביישוב אכסאל, וגורמים נזק למקום. היורים נמלטו מהזירה, ובהמשך נעצר אחד מהם, בתום מרדף של המשטרה. זהותו של היורה השני עדיין לא ידועה. לפני כמה ימים הוגש בבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד הגבר שנעצר.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מאירוע ירי באכסאל
תיעוד מאירוע ירי באכסאל
תיעוד מאירועי הפשיעה שאירעו בצפון בחודשים האחרונים
באירוע נוסף לפני כשלושה ימים נעצרו שני תושבי אום אל פחם בשנות ה-20 וה-30 לחייהם בחשד שהיו מעורבים בניסיון התנקשות. האירוע החל בשעה שבלשי מחוז צפון של המשטרה היו במארב אחר חוליית עבריינים מוכרים, במטרה לסכל אירוע רצח כחלק מהמאבק בפשיעה בחברה הערבית. הבלשים זיהו את החוליה שפעלה באופן חשוד בקרבת רכב ביישוב עין מאהל, ונמלטה מהמקום.
למקום הוזנקו חבלני משטרה שהחלו בבדיקת הרכב בעין מאהל, כאשר כוחות רבים רדפו אחר רכב החשודים שנסע לכיוון צומת המוביל. לאחר בדיקה הבחינו החבלנים במטען רב עוצמה שהוצמד לתחתית הרכב, והוחלט לבצע מעצר מהיר של החשודים בצומת המוביל. כאמור, שני תושבי אום אל פחם נעצרו, ומטען החבלה פורק מהרכב.
סגן-ניצב גיל משולם, מפקד תחנת נוף הגליל, ציין: "מדובר במטען גדול שאם היה מתפוצץ, היה עלול לגרום לפגיעה בחפים מפשע, ובוודאי להרוג את יושבי הרכב. פעילות מהירה הביאה למעצרם של החשודים המעורבים בניסיון ההתנקשות. מדובר באירוע מורכב. אם לא היינו פועלים, הוא היה בוודאות מסתיים בפיצוץ, באבדות בנפש ואף בפגיעה באזרחים לא מעורבים".
המשטרה מסרה: "שוטרי מחוז צפון ממשיכים במלחמה העיקשת באלימות בחברה הערבית, לצד הערכות ומתן מענה לאתגרי מלחמת חרבות ברזל".