2 צפייה בגלריה
חניכי קיבוץ חנתון במסע במכינה קדם צבאית
חניכי קיבוץ חנתון במסע במכינה קדם צבאית
"זהו צעד ראשון בדרך חדשה ולא מוכרת". חניכי קיבוץ חנתון במסע
(צילום: מכינת חנתון)
בקיבוץ חנתון שבעמק יזרעאל, החל מחזור י"א של המכינה הקדם-צבאית חנתון. 67 חניכי שנה א' פתחו את השנה לאחר מסע של חמישה ימים, מיער לביא הסמוך לצומת גולני ועד לקיבוץ הסמוך לצומת המוביל. בין החניכים הייתה גם נסי בן דיין, בת 18 ממצפה הילה, חניכה מתוכנית "שיבולים" המקדמת השתתפות צעירים בעלי מוגבלות במכינות הקדם-צבאיות. בן דיין מתמודדת עם מחלה גנטית נדירה בשם "פרכת", שמאופיינת בעצמות הנוטות להישבר בקלות.
בן דיין מסוגלת לצעוד כמה צעדים, אולם ביום-יום מתניידת בכיסא גלגלים. במסע, היא השתמשה בכיסא גלגלים מיוחד של חברת "פאראטרק". "לא הייתי יכולה לעשות את זה בלי החברים שלי למכינה, שסייעו לי לצלוח את הדרך הקשה", אמרה. "המסע הזה היה מרגש במיוחד עבורי כיוון שעד היום, לא חוויתי את הטבע הישראלי בעוצמה כזו. זהו צעד ראשון בדרך חדשה ולא מוכרת, אבל אני בטוחה שתהיה לי שנה נפלאה כי האנשים סביבי ערכיים ומדהימים".
2 צפייה בגלריה
חניכי קיבוץ חנתון במסע במכינה קדם צבאית
חניכי קיבוץ חנתון במסע במכינה קדם צבאית
החניכים ישהו חמישה שבועות בשטח במהלך השנה
(צילום: מכינת חנתון)
במהלך השנה יתנדבו החניכים ביותר מ-30 מקומות בגליל, ישהו חמישה שבועות בשטח ויעברו חמש סדרות להכרה עם החברה הישראלית, לימודי יהדות, ציונות והומניזם. "אני מצפה מהם שיבואו פתוחים וסקרנים ללמידה ועם רצון לעשייה חברתית ואומץ לתהליך אישי", הסביר מנהל המכינה, גד ספקטור.
המכינה הקדם צבאית בחנתון הוקמה בשנת 2012 כמכינה מעורבת ברוח היהדות המסורתית (הקונסרבטיבית). הרב יואב אנדי, ראש המדרשה למנהיגות בקיבוץ, אמר כי "כפי שדוד בן גוריון האמין ש'בנגב ייבחן העם בישראל ומדינתו', אנחנו טוענים שבגליל תיבחן החברה הישראלית וחיבוריה. זה נובע מאמונה שיש כאן ערכים והצטלבויות של קונפליקטים ומכך שהגליל יכול להוציא מתוכו ערכים ורוח".