נשיא צרפת עמנואל מקרון הבהיר לראש הממשלה בנימין נתניהו ולבכירים בישראל: המודיעין הצרפתי מעריך שחיזבאללה אינו מעוניין במלחמה כוללת, אלא בודק את הגבולות. עם זאת, הנשיא הצרפתי הוסיף כי אף אחד, כולל חיזבאללה, לא יודע מה גבולות הגזרה, ולכן כל אירוע שכזה יכול להסלים בן רגע. מקרון הבהיר שצרפת העבירה מסרי אזהרה ללבנון שלפיהם היא תיפגע קשה אם חיזבאללה יפתח במלחמה.
על רקע ביקורו של הנשיא הצרפתי היום (שלישי) בישראל, אמר גורם בארמון האליזה בתדרוך לכתבים בירושלים: "צרפת רוצה להקים קואליציה בינלאומית שתילחם בחמאס. מה שאנחנו עושים בקואליציה שנלחמת בדאעש ניתן לעשות גם מול חמאס. הקואליציה יכולה לפעול, צריך לדבר עם השותפים האם יכולים לעשות צעדים בשטח - וגם צריך לשמוע מה הישראלים מעוניינים שנעשה. אני לא יכול לדמיין שיש גורם שחושב שחמאס הוא ארגון לגיטימי".
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון
ראש הממשלה נתניהו עם נשיא צרפת מקרון
(צילום: Christophe Ena / POOL / AFP )
הכותרת
צריך להתנתק מעזה לגמרי | היום שאחרי המלחמה עפ"י ליברמן
19:57
היוזמה הצרפתית להקמת קואליציה בינלאומית עלתה לפני כמה ימים בשיחה שקיים נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם כמה מנהיגים אירופים ובכללם מקרון, קנצלר גרמניה אולף שולץ וראש ממשלת בריטניה רישי סונאק.
הגורם הצרפתי אמר עוד שארצו סבורה שהמטרה העיקרית היא שחרור החטופים, ושבפריז פועלים יחד עם גורמים בינלאומיים כדי להביא לשחרורם. לדבריו, "אנחנו בוחנים את כל האופציות וכל אופציה היא טובה". עוד אמר הגורם כי יש לחשוב גם על היום שאחרי: "צריך ליצור מחויבות מגורמים שונים נגד האיום של חמאס כדי להביא להסכם שלום".

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, אמר לנשיא הצרפתי בפגישתם כי ישראל מאוחדת, ופועלת בנחישות על מנת לשנות את המציאות בדרום הארץ, וכי הטבח הוכיח שאין צעד מוסרי יותר והכרחי יותר מסיום שלטון החמאס ברצועת עזה. עוד אמר גנץ למקרון כי ישראל רואה בלבנון אחראית לתקיפות של חיזבאללה משטחה, והיא מגינה על עצמה וערוכה לכל התפתחות בזירה הצפונית, באופן שיסב נזק קשה לחיזבאללה וללבנון אם יימשכו המתקפות.
מקרון, שנפגש גם עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, הגיע לארץ כדי להביע סולידריות עם ישראל, וכן במטרה להכיל את הסיכון להסלמה באזור. עם נחיתתו בישראל, נפגש נשיא צרפת עם משפחות שיקיריהן נחטפו על ידי מחבלי חמאס לרצועת עזה.
מקרון אמר אחרי הפגישה עם המשפחות: "אנו מחוברים לישראל באמצעות אבל. 30 מבני ארצנו נרצחו ב-7 באוקטובר. תשעה אחרים עדיין נעדרים או מוחזקים כבני ערובה. בתל אביב, עם משפחותיהם, הבעתי את סולידריות האומה".