סין תפתח מחר (יום ד') את שעריה לתיירים מרחבי העולם, ותחדש את הנפקתן של ויזות מכל סוג, אחרי שלוש שנים שגבולות המדינה היו סגורים לתיירים בגלל מגפת הקורונה.
בחודש שעבר הכריזה סין על "ניצחון" במאבק נגד נגיף הקורונה, שהחל להתפשט בשטחה בשלהי 2019. היא סגרה את גבולותיה ב-28 במרץ 2020, ועד לאחרונה דגלה במדיניות "0 הדבקה" - שמטילה הגבלות קשות גם באזורים שבהם התגלו נדבקים בודדים בקורונה.
2 צפייה בגלריה
תיירים סינים ב החומה הגדולה של סין
תיירים סינים ב החומה הגדולה של סין
מבקרים בחומה הסינית, מאתרי התיירות הפופולאריים במדינה
(צילום: EPA)
מדיניות הקורונה של בייג'ינג גרמה נזק לכלכלה הסינית, והובילה להפגנות חריגות נגד השלטון הקומוניסטי. רק בדצמבר, הרבה אחרי כלכלות גדולות אחרות, הסירה סין את ההגבלות המחמירות שליוו אותה תקופה ארוכה, ובין השאר הודיעה על ביטול חובת הבידוד שחלה על נוסעים מחו"ל.
ממחר תחל סין לכבד ויזות של תיירים שהונפקו לפני סגירת הגבולות ועדיין נמצאות בתוקף, וכאמור תנפיק ויזות חדשות. חידוש הנפקת הוויזות הוא צעד בדרך ל"נורמליזציה" ביחסיה של סין עם העולם המערבי. במסגרת ההקלות האחרונות הוסיפה סין 40 מדינות לרשימת היעדים שאליהם ניתן להגיע לטיולים מאורגנים. הרשימה הזאת כוללת כעת 60 מדינות מרחבי העולם.
לפני המגפה הגיעו לסין עשרות מיליוני תיירים בשנה. לפי ארגון התיירות העולמי של האו"ם, בשנת 2019 (שנה לפני סגירת הגבולות), הגיעו למדינה 65.7 מיליון תיירים מרחבי העולם.
בענף התיירות המקומי לא מצפים לגל של תיירים תוך פרק זמן קצר, או לחיזוק משמעותי לכלכלה הסינית, בין השאר לאור השינוי ביחס לסין מאז 2020. "במונחי תיירות, סין היא כבר לא יעד נחשק", אמר לסוכנות הידיעות רויטרס בכיר בענף התיירות בבייג'ינג שסירב לחשוף את שמו. ברשת CNN דווח כי הנוסעים לסין עדיין נדרשים לעבור בדיקת קורונה בטווח של עד 48 שעות לפני ההמראה.