2 צפייה בגלריה
משטרה
משטרה
ניידת משטרה. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
אמיר מלמד (49) מפתח תקווה ודניאל עמירם (38) מגן נר נעצרו בשלישי האחרון בחשד כי השיגו את כתובתו של סגן-ניצב יניב פינקל - שסיים את תפקידו כמפקד משטרת פתח תקווה לפני 10 ימים - נקשו על דלתו והתחזו בפני אשתו כשליחים שהגיעו למסור מכתב עבורו. המשטרה ייחסה לשניים עבירות של קשירת קשר לעשות פשע ופגיעה בפרטיות.
מחקירת המשטרה עולה כי השניים השיגו בדרך שאינה ברורה את קוד הבניין שבו מתגורר סנ"צ פינקל, ושוחחו עם אשתו של הקצין - שהייתה בבית ופתחה להם את דלת הדירה. לאחר שעזבו החשודים את הבניין, התקשרה אשתו של המפקד היוצא למשטרת פתח תקווה, ודיווחה על האירוע החריג. סנ"צ פינקל זיהה את מלמד בסרטון הווידאו המתעד את כניסתם של השניים לבניין מגוריו, ובעקבות כך אותרו השניים בביתו של החשוד, ונעצרו.
עוד עלה מהחקירה כי מלמד לא שיתף פעולה עם החוקרים, אך בדיון טען החשוד טענות נגד משטרת פתח תקווה, והתלונן כי קיבל "יחס לא טוב" מהתחנה.
2 צפייה בגלריה
משטרה
משטרה
לא ידוע כיצד השיגו את פרטי המפקד היוצא. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
החשודים הובאו אתמול לבית משפט השלום בפתח תקווה, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של מלמד ולשחרר את עמירם למעצר בית בתנאים מגבילים. במשטרה טענו בדיון כי "ישנו סיכון לחיי אדם, מזל שילדיו של הקצין לא היו בבית".
מעצרו של מלמד הוארך בשלושה ימים, ואילו עמירם שוחרר למעצר בית למשך שלושה ימים בתנאים מגבילים, בהם הרחקה מפתח תקווה. בשל כך, סנגורו של עמירם, עורך הדין רועי לנג, הגיש ערעור לבית משפט המחוזי בלוד. הערעור התקבל, והחשוד שוחרר למעצר בית של יום אחד בלבד, עד היום.
עוד" לנג, המייצג את עמירם מטעם הסנגוריה הציבורית, מתח ביקורת חריפה על התנהלות משטרת פתח תקווה: "מדובר בהתנהלות הזויה של התחנה, שכללה בן היתר מעצר מיותר של אדם נורמטיבי במשך לילה, ללא צורך. לא ייתכן שהשוטרים שחקרו את התלונה הם פקודיו של המתלונן, שעבדו תחתיו עד לאחרונה - ולא נתנו שום סיכוי של ממש לחשוד בחקירתו - ובהתאמה ההחלטה האומללה להשאירו במעצר. בכוונתנו לפנות לגורמים הרלוונטיים כדי שיבדקו את התנהלות היחידה החוקרת במקרה זה".