צבא ארה"ב הודיע הלילה (יום ג') כי הוא מצא את הריסות מטוס ה-F-35 שהתרסק בדרום קרוליינה, יום אחרי שביקש מהציבור עזרה בחיפושים. בקשת העזרה החריגה עוררה לעג ברשתות החברתיות.
בהודעת בסיס חיל האוויר בעיר צפון צ'רלסטון נמסר כי אנשי צוות מהבסיס, בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות, איתרו את הריסותיו של מטוס לייטנינג II בשטח כפרי במחוז וויליאמסבורג.

2 צפייה בגלריה
מטוס F-35 של צבא ארה"ב
מטוס F-35 של צבא ארה"ב
F-35 של צבא ארה"ב. עלות כל מטוס: 80 מיליון דולר
(צילום: AP Photo/Suhaimi Abdullah file)
בראשון אחר הצהריים טייס מטוס הקרב נאלץ לפלוט את עצמו מהמטוס בעקבות תקלה במטוס ולצנוח אל הקרקע. הוא נפצע ופונה לבית החולים במצב יציב. החיפושים אחרי ה-F-35 התמקדו בשטח שסמוך לשני אגמים באזור, בקרבתם היה המטוס כשהטייס הפעיל את כיסא המפלט.
דובר הבסיס שממנו המריא הטייס אמר כי הוא השאיר את המטוס החמקן במצב "טייס אוטומטי". המטוס המשיך לטוס ללא טייס במשך זמן מה, נוהל שמכונה "מצב זומבי", והדבר הקשה על איתורו.
2 צפייה בגלריה
מטוס F-35 של צבא ארה"ב
מטוס F-35 של צבא ארה"ב
אזור ההריסות
(צילום: רויטרס)
בהודעת בסיס חיל האוויר נמסר שהריסות המטוס התגלו במרחק של שעתיים צפון-מזרחית לבסיס. הציבור התבקש לשמור מרחק מהאזור כדי לאפשר לחוקרים לעשות את עבודתם.
מטוסי F-35 בעלי יכולת חמקנות ונמנים עם מטוסי הקרב המתקדמים ביותר בעולם, אבל עלותם אדירה: 80 מיליון דולר לכל מטוס. זו לא הפעם הראשונה שבה מדווח על תקלה במטוסים הללו, שמיוצרים על ידי חברת לוקהיד מרטין, וב-2018 צבא ארה"ב קרקע את כל המטוסים מהדגם הזה בעקבות התרסקות שאירעה אז, גם כן בדרום קרוליינה.