הטלטלה שאחזה הבוקר (שבת) בסרי לנקה, כשאלפי מפגינים הסתערו על מעונו הרשמי ולשכתו של נשיא סרי לנקה גוטבאיה רג'פקסה בעיר קולומבו, ושהביאה להסכמתו של ראש ממשלת סרי לנקה רניל ויקרמסינגה להתפטר, לא פסחה גם על הישראלים שמטיילים במדינת האי.
"עזבנו אתמול את קולומבו ולא חשנו שם היערכות מיוחדת, אבל ראינו תחנות דלק סגורות ותורים של מכוניות לצד הדרך ללא נהגים", סיפרה ל-ynet דליה מנשה אוחיון, אזרחית ישראלית שנמצאת בטיול משפחתי באי עם חמשת ילדיה. מי שהפנה את תשומת ליבה של אוחיון לאירועים היה דווקא אביה מישראל. "הגענו לכאן לשבועיים וכרגע אנחנו לא לחוצים, אבל כמובן עם היד על הדופק", אמרה.
4 צפייה בגלריה
מפגינים בביתו מול המשרד של נשיא סרי לנקה
מפגינים בביתו מול המשרד של נשיא סרי לנקה
אלפי המפגינים מול לשכתו של הנשיא
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
דליה אוחיון ומשפחתה בסרי לנקה
דליה אוחיון ומשפחתה בסרי לנקה
"אנחנו עם היד על הדופק". דליה אוחיון ומשפחתה בסרי לנקה
"עקבנו אחרי המצב. המדריך אמר שאין ממה לחשוש, וגם הישראלים שהיו פה אמרו שהכול בסדר", ציינה. "המקומיים קיבלו אותנו בשמחה ומתייחסים אלינו מאוד יפה. אנחנו מטיילים כל היום ולא חשים בפחד", הוסיפה.
יוסי דאדי, שמטייל בסרי לנקה ונמצא בעיר התיירותית אלה, סיפר על מקום רגוע וריק מתיירים, ועל הכבישים הריקים. "יש מחסור בדלק, והיום רוב החנויות היו סגורות בגלל השביתה. יצאנו לטיול סביב האי ובכל מקום ראינו את התורים הארוכים בתחנות הדלק, שיכולים להגיע למספר קילומטרים", אמר.
"להבנתי הבעיות מרוכזות בעיר קולומבו, ולא נתקלנו בעיר שאנחנו נמצאים בה בבעיות מיוחדות, מלבד עניין הדלק והפסקות החשמל מדי פעם. התושבים כאן נחמדים ומסבירי פנים לתיירים". דאדי הוסיף כי "יש חשש מסוים שנוגע בעיקר לטיסה שלנו חזרה, אבל מעבר לכך אנחנו לא חוששים, כי אנחנו לא חווים את המהומות והבלגן".
4 צפייה בגלריה
מפגינים בביתו  של נשיא סרי לנקה
מפגינים בביתו  של נשיא סרי לנקה
המפגינים בבריכה שמחוץ למעון הנשיא ובתוכה
(צילום: רויטרס)
משרד החוץ הישראלי פרסם בצהריים אזהרת מסע לסרי לנקה, וקרא לישראלים שלא להגיע לביקורים שאינם חיוניים במדינה, ולא להגיע לעיר קולומבו שלא לצורך חיוני או לצורך טיסה. בנוסף, המליצו במשרד החוץ לנוסעים למדינה לוודא מול חברות התעופה כי טיסתם אכן מתקיימת כמתוכנן, ולהתרחק ככל האפשר מאזורי המחאה בעיר קולומבו. זאת, על פי ההודעה, עד להתבהרות המצב וחזרת היציבות לסרי לנקה.
אלפי מפגינים הסתערו הבוקר על מעונו הרשמי של נשיא סרי לנקה בעיר קולומבו, מרכז העסקים שבחוף הדרומי-מערבי של האי. בהמשך פשטו המפגינים גם על לשכתו של הנשיא, שנמצאת מול הים בקולומבו, וגם על משרד האוצר. עד כה לפחות 39 בני אדם, בהם שני שוטרים, נפצעו. בצהריים ראש ממשלת סרי לנקה, רניל ויקרמסינג'ה, הודיע לראשי המפלגות בפרלמנט כי הוא מוכן להתפטר בעקבות המחאה העממית שהובילה לפריצה ההמונית למעון הנשיא גוטבאיה רג'פקסה. גם על ביתו הפרטי של ראש הממשלה הסתערו המפגינים - והציתו שם אש.
המפגינים, לפי הדיווחים, הגיעו למחאה בקולומבו מאזורים שונים ברחבי סרי לנקה, חרף המחסור החמור בדלק שעצר את שירותי התחבורה. הם נדחסו באוטובוסים, רכבות ומשאיות כדי למחות על כישלונה של הממשלה ועל החורבן הכלכלי מול מעונו של הנשיא. חוסר שביעות הרצון של התושבים, נציין, החמיר בשבועות האחרונים, מאחר שסרי לנקה חסרת המזומנים הפסיקה לקבל משלוחי דלק, דבר שהוביל את המדינה לקצוב את כמות הבנזין והדיזל לכל תושב ולסגור בתי ספר.