לדיון הארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים הובאו אמש (רביעי) ארבעה עצורים, שהיו על פי החשד חלק מכנופיית גנבי רכבים, כשהם חבולים בכל חלקי גופם. לדברי הארבעה, הם הוכו בתחנת המשטרה על ידי בלשי ימ"ר. אחד מהם טען כי הכניסו אותו לחדר צדדי והכו אותו כשעיניו מכוסות. עצור אחר פונה לקבלת טיפול רפואי, ומח"ש פתחה בבדיקת האירוע.
הארבעה נעצרו בחשד למעורבות בגניבת רכב, אלא שבמהלך דיון הארכת המעצר, שהתקיים בפני השופטת השלום הבכירה שרון לארי-בבלי, עלו טענות קשות מצידם. הם טענו כאמור שהוכו בתחנת כשידיים אזוקות, ללא כל סיבה. אחד הסנגורים ביקש להצביע על החבלות של מרשו: "יש טענה שהוא הותקף בתוך תחנת המשטרה בקומה העליונה, תוך כיסוי עיניו כדי שלא יזהו את התוקפים בבניין של היחידה החוקרת".
1 צפייה בגלריה
 העצור החבול, יאזן זאיד
 העצור החבול, יאזן זאיד
העצורים טוענים שהוכו על ידי בלשים, מח"ש בודקת. אחד העצורים, יאזן זאיד
(צילום: אוהד צויגנברג)
בתגובה לטענה זו השיב נציג המשטרה: "אני לא מכיר דבר כזה". סנגור נוסף ציין בפני בית המשפט: "זו דוגמה קלאסית לכוח השררה, לא ברור לי מדוע המשיב היה לשק חבטות בקומה העליונה". בית המשפט אמנם הורה על הארכת מעצרם, אך השופטת ציינה כי "לסיום, אך לא בשולי הדברים, המשיבים כולם תיארו שהופעלה כלפיהם אלימות קיצונית בתחנה המשטרה".
לדבריה, "רק לגבי אחד המשיבים נכתב שהתנגד למעצר והשוטרים נאלצו לנקוט נגדו בכוח. לגבי יתר המשיבים, אין כל אזכור לכך שנאלצו להפעיל עליהם כוח, והדבר חמור שבעתיים. אני מפנה את התיק למח"ש, והוריתי לכל אחד מהסנגורים לתעד בטלפן הנייד שלו את החבלות על גופם של המשיבים". 
עו"ד עומייר מריד, סנגורו של אחד החשודים שהותקף על פי החשד, ציין בשיחה עם ynet: "הלקוח שלי נתפס ברכבו, התבקש לעצור את הרכב ומיד נענה לבקשת השוטרים. הוא הובא למפלג תשאול ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים ושם הוכנס לחדר על ידי בלשים שאזקו אותו מאחורי הגב והדביקו אותו לרצפת החדר והתחילו לבעוט בו, כולל בעיטות לעבר איבר מינו ודרכו על ראשו, הוא כמעט איבד הכרה. הוא פונה לטיפול רפואי לאחר כמה שעות נוכח מצבו הרפואי וקיבל טיפול בבית החולים שערי צדק".
עו"ד אנה בריל, סגנית הסניגור הציבורי המחוזי מחוז ירושלים ומנהלת מחלקת המעצרים: "אנו עדים בתקופה האחרונה לעלייה במספר המקרים שבהם שוטרים מפעילים אלימות שלא לצורך. עצימת העיניים של המשטרה מתופעה זו מחלישה את אמון הציבור במשטרה ומאפשרת השארת שוטרים אלימים שמסכנים את שלום הציבור. לצערנו, מרבית התלונות שאנו מגישים למח"ש נסגרות מבלי שהגיעו לידי מיצוי ונסגרות משום שהוחלט שלא לחקור או לאחר בירור ראשוני בלבד. התנהלות זו של מח"ש מובילה גם היא להיעדר אמון של הציבור באופן הטיפול של מח"ש בתלונות".
מהמחלקה לחקירות שוטרים נמסר: "פרטי האירוע התקבלו והתלונה תטופל כמקובל".
ממשטרת ישראל נמסר: "במסגרת המאבק המתמשך של המשטרה בגנבי הרכבים הפוגעים בבטחונו וברכושו של האזרח, בלשי ימ"ר ירושלים עצרו לחקירה השבוע כנופייה של 6 חשודים, החשודים בגניבת רכבים בירושלים. לצערנו פעמים רבות אותם גנבי רכבים אלימים מסכנים גם את משתמשי הדרך והשוטרים, תוקפים או מתנגדים למעצר ולכן נדרש שימוש בכוח ללכידתם ולהשלמת מעצרם - וכך היה במקרה זה".
"אחד החשודים שנהג ברכב הגנוב ניסה לברוח מהשוטרים תוך שסיכן את משתמשי הדרך ואף פגע באוטובוס. למרבה המזל לא הוביל לפגיעה בחיי אדם במעשיו החמורים. נוכח הסיכון שנשקף ממנו, התפרעותו והתנגדו למעצר- בוצע שימוש בכוח לצורך השתלטות עליו ואזיקתו.  לא בכדי, בית המשפט שנחשף לעובדות המקרה וחומר הראיות הצביע על מסוכנותם והחליט על הארכת מעצרם של החשודים. נציין כי לא מוכר לנו שימוש בכוח שבוצע בתחנת המשטרה או בעת חקירתם, ולא מן הנמנע כי באי כוח החשודים מנסים לשחררם ממעצר ולטשטש את חומרת מעשיהם בתואנות שונות הכוללות גם בדיות".
"לצד זאת בעקבות הטענות שעלו ובהתאם להחלטת בימ״ש החומר הועבר לבדיקת מח"ש כמקובל, זאת ללא קשר להמשך החקירה במשטרה במטרה למצות עמם את הדין. נמשיך להיאבק בנחישות נגד גנבי רכבים אלימים ומסוכנים הפוגעים בביטחונו וברכושו של הציבור ומסכנים את השוטרים ומשתמשי הדרך".