המשטרה עצרה הלילה (בין ראשון לשני) שני יהודים תושבי המרכז כבני 20 בחשד שהיו מעורבים בתקיפתו של העיתונאי איאד חארב, במהלך המהומות שפרצו אתמול בכמה מוקדים בעיר הבירה על רקע חגיגות יום ירושלים ומצעד הדגלים. לפי החשד, השניים תקפו את חארב במוט ובאגרופים, וריססו לעברו גז פלפל. עוד עלה חשד שהתוקפים גנבו את הטלפון הנייד של העיתונאי, שנזקק לטיפול רפואי.

חארב, כתב התאגיד בשפה הערבית, הותקף בעת שניסה לצלם מתפרעים רעולי פנים בשכונת שייח ג'ראח (שמעון הצדיק) בירושלים, במהלך עימותים שפרצו בין יהודים לערבים. התקיפה התרחשה בסמוך לביתו של תושב השכונה טל יושבייב, שם הקים בעבר ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) "לשכה פרלמנטרית". חארב סיפר כי הותקף תחילה בגז מדמיע, נפל על הקרקע ואז הותקף במקלות ומשקפיו נשברו.
3 צפייה בגלריה
איאד חארב
איאד חארב
"הותקף באלימות חמורה": הכתב איאד חארב
3 צפייה בגלריה
איאד חארב
איאד חארב
(צילום: חיים גולדיטש)
עוד טען חארב כי שוטרים שנכחו במקום לא סייעו לו, אף על פי שקרא לעזרתם. בתיעוד הרגעים שאחרי התקיפה הוא נראה שכוב על הקרקע וזועק בבכי: "הוא נתן לי מכה בראש עם המקל". בהמשך, אחד משוטרי מג"ב באזור תועד קורא לחבריו להביא לחארב מים.
החשודים יובאו במהלך היום לדיון בפני בית המשפט השלום בירושלים, שם המשטרה תבקש להאריך את מעצרם. מהמשטרה נמסר: "אנו רואים בחומרה אלימות מכל סוג שהיא, ובפרט כלפי עיתונאים המבצעים את תפקידם. נמשיך לפעול בנחישות נגד אלימות ובריונות, עד למיצוי הדין עם עבריינים המעורבים במעשים אלו".