בית המשפט העליון החליט אתמול (ראשון) לשחרר ממעצר נאשם ברצח שמשפטו נמשך כבר חמש שנים. שקד דרור מאשדוד, כיום בן 36, הואשם שרצח ביריות את ישראל מלכה, בן 25 במותו. דרור יפקיד ערבויות בסך מיליון שקלים, וצפוי להשתחרר למעצר בית עם אזיק אלקטרוני ומפקחים שישמרו עליו. "בחלוף יותר מחמש שנים שבהן הוא שוהה במעצר תחת צלה של חזקת החפות, נדמה כי נקודת האיזון השתנתה", ציין השופט יצחק עמית.
בעת החיסול בספטמבר 2017 חבש הנאשם קסדת אופנוע, אך מעצרו התאפשר הודות לתחבושת בולטת על רגלו, שתועדה במצלמות האבטחה והובילה לכאורה לזיהויו. כך צוין בכתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע חודש אחרי שמלכה נורה למוות. מאז מתנהל משפט בתיק שכולל ראיות נסיבתיות בלבד.
לפי האישום, השניים היו חברים אך פרץ ביניהם סכסוך עסקי שבמהלכו דרור, עבריין מוכר למשטרה, החליט להוציא לפועל תוכנית חיסול עצמאית. עוד נכתב באישום כי בערב החיסול עקב דרור אחרי מלכה שנסע ברכב עם קרוב משפחתו. כשהגיעו לצומת הרחובות בני-ברית ושדרות ירושלים באשדוד, ירד דרור מהאופנוע שעליו רכב, שלף אקדח וירה במלכה מטווח אפס.
1 צפייה בגלריה
לאחר 5 שנים של הארכות מעצר, ישוחרר למעצר בית. דרור (באדום) לצד ישראל מלכה
לאחר 5 שנים של הארכות מעצר, ישוחרר למעצר בית. דרור (באדום) לצד ישראל מלכה
לאחר 5 שנים של הארכות מעצר, ישוחרר למעצר בית. דרור (באדום) לצד ישראל מלכה
הירי תועד במצלמות האבטחה של המוקד העירוני באשדוד, אך למרות זאת המשפט נמשך כבר תקופה ארוכה. שופט העליון עמית, שהחליט לקבוע תנאים לשחרורו של דרור, ציין כי "מדובר בבקשה ה-19 להארכת מעצרו של הנאשם, ששוהה במעצר כבר יותר מחמש שנים".
עמית הוסיף כי "לאור התמשכות ההליכים וההחלטות הקודמות בעניינו, דומה כי הגיעה העת להורות על חלופת מעצר. המשפט טרם הסתיים, הגשת הסיכומים ומתן הכרעת הדין יארכו עוד מספר חודשים. רק במקרה נדיר ויוצא דופן ניתן יהיה להסתפק בחלופה למעצר של נאשם ברצח בכוונת תחילה, שהיא העבירה החמורה ביותר".
שופט בית משפט העליון ניל הנדל, שדן בבקשה קודמת של דרור, ציין כי היו שלושה גורמים שעיכבו את המשפט, בהם "מגפת הקורונה, העומס שמוטל על מערכת המשפט והתנהלות הנאשם, לרבות החלפת סנגורו".
דרור, שיוצג על ידי אורי דייגי מהסנגוריה הציבורית, יפקיד ערבות בסך 250 אלף שקל במזומן, והמפקחים והוא יחתמו על סכום של 750 אלף שקלים נוספים. לפי החלטת בית המשפט, בכל עת יפקחו עליו שני אנשים ויש לו צו עיכוב יציאה מהארץ.
פורסם לראשונה: 22:31, 04.12.22