4 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה טיפול
אילוס אילוסטרציה טיפול
"עמדת האיגוד בנושא שונה לחלוטין מזו של ח"כ וולדיגר". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
שורת גורמי מקצוע בתחום הפסיכיאטריה והפסיכולוגיה מתחו השבוע ביקורת חריפה על השתתפותה הצפויה של ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) בכנס מקצועי בתחום. הביקורת, לפי גורמי המקצוע, נובעת מתמיכתה של חברת הכנסת בסילוק ילד טרנסג'נדר מבית ספרו בגבעת שמואל, בסערה שפרצה בשנה שעברה.
ביום שני האחרון קיים האיגוד הישראלי לפסיכיאטריה של הילד והמתבגר דיון מיוחד בנושא ובכירים בארגון אף נפגשו עם חברת הכנסת. בפגישה נאמר לה כי חלק מאנשי המקצוע הביעו מחאה לקראת השתתפותה הצפויה בכנס של האיגוד העוסק בשימוש בסמים ואמור להתקיים ביום רביעי הבא במוזיאון הטבע בתל אביב. וולדיגר אמורה לשאת דברים בפתח הכנס ולברך, אך היא טרם השיבה האם תשתתף בו בכל זאת. גם בפורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורית הביעו התנגדות חריפה בדבר השתתפותה של חברת הכנסת בכנס הפורום שנערך השבוע במכללה האקדמית תל אביב-יפו.
4 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
(צילום: שלו שלום)
פרופ' דורון גוטהולף, יו"ר האיגוד, הדגיש במכתב שכתב לעמיתיו כי עמדותיה בפרשת הילד הטרנסג'נדר "לא היו מוכרות לי ולחברי ועד נוספים כשהזמנו אותה. בעקבות כך, העליתי את הנושא לדיון בישיבת הוועד האחרונה להיוועצות. שם הוחלט לשתף את ח"כ וולדיגר בהשתלשלות האירועים ובמחאה, לשתף אותה שעמדת האיגוד בנושא שונה לחלוטין משלה, ולהציע לקיים שיח נפרד איתה במועד אחר על הנושא, שבו יוזמנו חברים מהאיגוד".
לדבריו, "ביום שלישי בערב שוחחתי עם ח"כ וולדיגר. אמרתי לה שהזמנו אותה לברך בכנס מכיוון שאנחנו יודעים שנושא הפסיכיאטריה של הילד חשוב לה. היא עזרה לנו לקדם את מרכזי ההתערבות במשבר, והיא תומכת בקידום הטיפול בהתמכרויות לסמים. כמובן שגם הזמנו אותה מתוקף תפקידה במשרד האוצר (סגנית שר האוצר בצלאל סמוטריץ', א.י). סיפרתי לה על הביקורת שחברי האיגוד הביעו כלפיה, ובשלב זה היא התרעמה ואמרה שאינה מרגישה צורך להתנצל. וולדיגר טענה כי לא הפגינה נגד הילד ושעיוותו את דבריה. היא הוסיפה כי היא רואה בעמדה שלנו אי הכרת תודה על עשרות השנים שבהן היא פועלת למען הפסיכיאטריה ושהיא מרגישה מאד מאוכזבת".
4 צפייה בגלריה
ד"ר איתמר שי
ד"ר איתמר שי
"הזמנת וולדיגר - הבעת תמיכה במקרה הרע או הסכמה שבשתיקה במקרה הטוב". ד"ר שי איתמר
(צילום: תומי הרפז )
בתוך כך, ד"ר שי איתמר, פסיכולוג בכיר במחלקה הפסיכיאטרית באיכילוב, הודיע על התפטרותו מתפקידיו בהסתדרות הפסיכולוגים ועל סיום חברותו בארגון. זאת, לדבריו, בשל השתיקה הרועמת של הארגון ביחס למהפכה המשפטית שמובילה הקואליציה. בנימוקיו הזכיר איתמר את שילובה של חברת הכנסת וולדיגר בכנס של האגון.
"אזכיר שוולדיגר פועלת לביטול חוזר המנכ"ל בנושא איסור טיפולי ההמרה, לקחה חלק בהפגנות נגד משפחת הילד הטרנסג'נדר בגבעת שמואל והביעה תמיכה בהוצאת טיפולי ההתאמה המגדרית מסל התרופות. אין לי ספק שנוכל להסכים שתפיסות אלו עומדות בניגוד לעמדתנו המקצועיות, אך נראה כי בעתיד הקרוב היא, וחברותיה לממשלה, יוכלו לקדם עמדות אלו וליישמן ללא שום ביקורת פרלמנטרית, שיפוטית או תקשורתית", הסביר איתמר את צעדי המחאה שנקט.
עוד הוסיף במכתבו כי, "בין אם מדובר בשותפה אמיצה בממשלה שתוכל להיות מי שתקדם את המאבק הצודק לחיזוק הפסיכולוגיה הציבורית או עוד פוליטיקאית שתעשה עלינו סיבוב, אין לי ספק ששיתוף פעולה עמה, הזמנתה לכנס והרעפת כיבודים, תיחווה ברמה כזו או אחרת - כהבעת תמיכה בה במקרה הרע או הסכמה בשתיקה במקרה הטוב - לשינויים שהיא וחברותיה בממשלה מחוללות".
4 צפייה בגלריה
הפגנה מול משכן הכנסת נגד הרפורמה המשפטית
הפגנה מול משכן הכנסת נגד הרפורמה המשפטית
"וולדיגר תוכל לקדם עמדותיה וליישמן ללא שום ביקורת שיפוטית". המחאה נגד המהפכה המשפטית בכנסת
(צילום: שלו שלום )
מלשכתה של סגנית שר האוצר ח"כ מיכל וולדיגר נמסר בתגובה: "ברור לכל בר דעת כי שיחת האיומים נעשתה אך ורק בשל הרפורמה המשפטית שהצליחה הממשלה להעביר בקריאה ראשונה. התאריך, מה לעשות, מסגיר את ה'פלורליסטים'. בכל מקרה, בזמן שהאיגוד ה'נאור' עסוק בהשתקת דעות אחרות, סגנית השר עסוקה בשעות אלו ממש בדיוני תקציב קדחתניים, כדי להביא הישגים משמעותיים לטובת מערכת בריאות הנפש אשר יובשה שנים ארוכות. סגנית השר תמשיך ותהיה הפה בעבור אלה השקופים".
יו"ר האגודה למען הלהט"ב הילה פאר אמרה: ״מי שתומכת בטיפולי המרה, מפגינה נגד ילדים טרנסג׳נדרים ומסכנת חיי אדם- לא ראויה להשתתף בכנסים מקצועיים על בריאות הנפש. דבריה של וולדיגר לא רק חשוכים והומופובים אלא גם שוללים את העמדות המקצועיות וכללי האתיקה הבסיסיסים- בעולם הרפואה ובטח שבבריאות הנפש. בכל מקום שח״כ וולדיגר תגיע, נדליק אור גדול שיכסה על החושך, יחד עם כל מי שתומך בנו. מוטלת החובה על כולם לא לאשר הלך הרוח הלהט"בופובית להשתלט על מערכת הבריאות בישראל״.
פרויקט גילה להעצמה טרנסית, מעברים לקשת הטרנסית וברית הלביאות, מסרו: "מחזקים את הרופאים ואנשי מקצועות בריאות הנפש שעומדים על מחויבותם להגן על בריאות כל בני האדם בהתאם לאתיקה המקצועית. ח"כ וולדיגר תומכת בטיפולי המרה והשתתפה בהפגנה כנגד קבלה של תלמיד טרנס בבית ספר. התפיסות של וולדיגר מזיקות, סותרות את עמדת גופי בריאות בישראל ובעולם ואין להן מקום בכנס מקצועי בתחום הבריאות. נעמוד לצד אנשי מקצוע במערכות הבריאות ולא נאפשר לרוח הלהט"בופובית להשתלט״.