סגנית שר האוצר מיכל וולדיגר מהציונות הדתית, שהושבעה היום (רביעי) לתפקיד, התייחסה להחלטת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לבטל את המס על המשקאות הממותקים, ואמרה בריאיון ל-ynet radio כי הצעד שעשתה הממשלה הקודמת היה "אצבע בעין של החרדים", ואמרה כי "זו לא הדרך. צריך לעודד את נושא הבריאות גם במזון וגם בשתייה, אבל בצורה טובה ומושכלת".
1 צפייה בגלריה
מיכל וולדיגר
מיכל וולדיגר
סגנית השר מיכל וולדיגר
(צילום: יריב כץ )
לדברי וולדיגר, "אין ספק ואין מחלוקת לאף אחת מאיתנו שסוכר אינו בריא. גם בשתייה, גם במאכלים. אנחנו לא חלוקים בזה. מה שאני אומרת שאני לא חושבת שזאת הדרך. בהחלט צריך לעודד את הנושא של הבריאות, גם במזון וגם בשתייה צריך לעשות את זה בצורה טובה ומושכלת. צריך להוזיל את המזון הבריא ולעודד אכילה בריאה. לעשות את זה בצורה מושכלת ונבונה".
וולדיגר, האישה הראשונה שמכהנת בתפקיד סגנית שר במשרד האוצר (שרה עדיין לא הייתה), אמרה כי מגיע על מינויה למשרד שאפו. על ייצוג הנשים הנמוך בממשלה אמרה וולדיגר: "אי לכך אני אומרת, שלמרות הכול ואף על פי, אנו קובעים תקדים. לא היה מעולם, 75 שנותיה של המדינה, זה לא היה. אני חושבת שלמנהיגות נשית יש חשיבות ואת הייחודיות. זה הדבר הכי בסיסי, אנחנו 50% באוכלוסייה".
את המיסוי על הסיגריות גם תבטלו? "עוד לא נכנסתי, עוד לא ישבתי על כיסא סגנית האוצר, צריך לשבת. אני לא אתן כזה במחי יד את התשובה. בהחלט יושבים על זה. אנחנו עכשיו יושבים על תקציב מבוקר ולא נחים כדי שיהיה לנו בסוף תקציב מצוין ונחשוב בדיוק איך אנחנו גורמים שמדינת ישראל תהיה חברה בריאה וטובה ביותר. לא מעמיסים על ציבור גזירה שהוא לא יכול לעמוד בה. היו לא מעט פסקי הלכה לגבי סיגריות, ויש חרדים וחילונים שמעשנים".
את חוק האפליה אתם עדיין מתכוונים להעביר? "כבר דיברנו על הנושא הזה לא מעט פעמים. התיקון שהתבקש, ואני לא יודעת אם הוא יעלה מחר, מחרתיים עוד חצי שנה או שנה. היה תיקון כזה בדיוק כדי למנוע את האפליה וכדי לאפשר גם לאדם הפרטי שהאמונה שלו והערכים שלו לא מאפשרים לתת שירות כזה או אחר. אני לא מתכוונת לפגוע באף אדם ורוצה לתת כמה שיותר חירויות לאדם הפרטי. החוק יעבור בצורה רחבה ושתעשה טוב יותר לאדם הפרטי בישראל".
אחת החירויות היא תפילה בהר הבית. רה"מ נתניהו לא מתכוון לשנות את הסטטוס קוו, שלא מאפשר להתפלל שם. "אני יכולה לומר אישית שאני לא עולה להר הבית. הרבנים שאני מתייעצת איתם הם נגד עלייה להר הבית. אבל מאחר שאני מאמינה באמת בחופש דת ואני חושבת שיש לאפשר כמו שמאפשרים לדתות אחרות לעלות להר הבית, צריך לאפשר גם ליהודים לעלות להר הבית ונעשתה כאן מהומה על לא מאומה. אני חושבת שאנחנו לא אמורים להיות היחצ"נים של החמאס או כל ערבי קיצוני אחר שבעצם מנסה לעשות פה בלגן. אנו רק מאפשרים את זה על ידי כך שאומרים שעליה להר הבית של השר גורמת למהומות. הכול בסדר, ואני חושבת שאנחנו צריכים ככה להתייחס לזה. מי שיעז לזרוק עלינו טיל כזה או אחר אנחנו צריכים להגיב בחומרה כי זאת מדינת ישראל ויש לנו ריבונות על מדינת ישראל".