רס"ן פריאל קלימי בבית הדין הצבאי בבית ליד
(צילום: עידו ארז)

בית הדין הצבאי בבית ליד גזר היום (רביעי) שבע שנות מאסר על רב-סרן פריאל קלימי, שאנס עובדת ניקיון בבסיס חיל הים שבו שירת הקצין. הקצין הורשע בשורה של עבירות שכללו תקיפות מיניות לאורך תקופה ממושכת כלפי הקורבן. בנוסף הורד קלימי לדרגת טוראי והוא חויב לשלם פיצויים לקורבן. הפרשה נחשפה לראשונה ב-ynet.
רס"ן קלימי, ששירת כמפקד מטבח, נעצר על-ידי חוקרי המשטרה הצבאית (מצ"ח) בינואר 2020. כבר באותו החודש הוגש נגדו כתב אישום בגין שורת עבירות מין.
1 צפייה בגלריה
רס"ן פריאל קלימי קצין חיל הים החשוד באונס בבית המשפט
רס"ן פריאל קלימי קצין חיל הים החשוד באונס בבית המשפט
רס"ן קלימי בבית הדין הצבאי
(צילום: יאיר שגיא)
בחקירתו התברר כי הוא תקף את האזרחית בכמה הזדמנויות בין כותלי הבסיס. עדותה של האישה, לצד ראיות נוספות שנאספו במהלך החקירה, חיזקו את המיוחס לקצין. הוא הושעה מתפקידו כבר בתחילת החקירה.
DNA שנבדק במסגרת הראיות בתיק הצביע על התאמה ממקום האירוע לקלימי. תחילה הוא הכחיש כי קיים יחסים מיניים כלשהם עם המתלוננת, אך לאחר מתן דגימות ה-DNA הוא אישר כי התקיימו ביניהם שתי אינטראקציות מיניות, "בהסכמתה וביוזמתה" של האישה.
מדובר צה"ל נמסר: "הקצין הורשע בעבירת אינוס ובשלוש עבירות נוספות של מעשה סדום בנסיבות אינוס. התביעה הצבאית עתרה לעונש מאסר ממושך, של למעלה מעשר שנים לריצוי בפועל. התביעה הצבאית ליוותה את נפגעת העבירה לאורך ההליך, עדכנה את באי כוחה מטעם הסיוע המשפטי בהתפתחויות והעניקה לה את כלל הזכויות המגיעות לה על פי חוק.
"התביעה הצבאית לומדת את גזר הדין ותבחן את הצורך בהגשת ערעור. צה"ל רואה בחומרה כל עבירה על רקע מיני וימשיך לפעול באופן נחרץ למיצוי הדין עם כל מי שייכשל במעשים אלו בקרב משרתיו".