2 צפייה בגלריה
עדי אלשאמי, ג'יהאד אלשאמי ומוחמד דאביק
עדי אלשאמי, ג'יהאד אלשאמי ומוחמד דאביק
המחבלים שגופתם תוחזר
הרשות הפלסטינית הודיעה כי ישראל השיבה את גופותיהם של המחבלים ג'יהאד אל-שאמי (24), עודאי אל-שאמי (22) ומוחמד אל-דביק (18), שחוסלו על-ידי צה"ל ב-12 במרץ אחרי שפתחו באש לעבר לוחמים.
2 צפייה בגלריה
אמצעי הלחימה שהוחרמו
אמצעי הלחימה שהוחרמו
אמצעי הלחימה שנלקחו מהמחבלים ב-12 במרץ
(צילום: דובר צה"ל)
על אף שמדובר בהחלטה שגרתית, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר - שבחר בימים האחרונים לצאת נגד הממשלה - תקף את שר הביטחון יואב גלנט. "החזרת גופות המחבלים, חברי ארגון הטרור גוב האריות שביצע חלק גדול מהפיגועים ביהודה ושומרון בתקופה האחרונה, היא טעות חמורה שתעלה לנו ביוקר", טען. "הממשלה הזאת היא ממשלת ימין והציבור לא נתן לנו מנדט כדי להחזיר גופות מחבלים או להימנע מלהפציץ בעזה". הוא הוסיף כי "מפלגת עוצמה יהודית תמשיך להיעדר מההצבעות בכנסת עד שהממשלה תשנה כיוון ותתחיל לקיים את המדיניות שלשמה היא נבחרה".
שר המשפטים לשעבר, גדעון סער, השיב לבן גביר: "גם בלי להיות בהצבעות אתה נושא באחריות על מלא מלא. העם לא מטומטם. כולם קלטו כבר את הבלוף". בן גביר, נזכיר, כינס ביום רביעי מסיבת עיתונאים בשדרות אחרי סבב הלחימה שבו שוגרו 104 רקטות לעבר ישראל. בזמן שבליכוד הבהירו כי אם הוא לא מרוצה מהמדיניות הוא "לא חייב להישאר בממשלה", בן גביר אמר כי נתניהו "מוזמן" לשלוח אותו הביתה - ובינתיים הבהיר שלא יגיע להצבעות.

המחבלים שגופתם תוחזר הערב פתחו באש לעבר לוחמי צה"ל בצומת ג'ית שבשומרון, כשהם חמושים ברובי M-16. הם פרקו מהרכב שבו נסעו, ירו לעבר כוח שהיה באותה עת בפעילות יזומה במקום - וחוסלו. מחבל נוסף שהיה עמם נמלט מהמקום, והסגיר את עצמו בהמשך.