בית המשפט גזר בשבוע שעבר תשע שנות מאסר על תושב הדרום בן 41 שהורשע בשורה של עבירות מין בבתו כשהייתה בת 11-9. השופטים בבית המשפט המחוזי בבאר שבע פירטו את הנזק שגרם האב לבתו, "כאשר חילל את כבודה, השחית את נפשה התמימה, גזל ממנה את נעוריה והותיר בנפשה צלקות שילוו אותה עוד שנים רבות".
גזר הדין ניתן במסגרת הסדר טיעון, שבו הושת על הנאשם פיצוי של 140 אלף שקל לבתו. האב הודה בעבירות שביצע ואילו הפרקליטות הגבילה את טיעוניה לעונש לעשר שנות מאסר.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: שאטרסטוק)
האב הורשע בשורה של מעשי סדום, מעשים מגונים, תקיפת קטין בידי אחראי ובסעיפים נוספים. המקרה נחשף בעקבות שיחה של האם עם בתה על כתבה בנושא פגיעה מינית. בתגובה, שיתפה אותה הבת בדברים שעשה לה אביה. בעידודה של הסבתא, הגישה תלונה במשטרה שלאחריה נעצר האב.
האב תירץ את מעשיו בכך שאשתו נכנסה לדיכאון לאחר לידה, והטיל חלק מהאחריות למעשיו על אשתו, ש"לא סיפקה את צרכיו המיניים והרגשיים". בנוסף, סיפר שהשתמש בסמים. בפרקליטות ציינו בטיעונים לעונש כי לפי תסקיר שירות המבחן, הפגיעה בבתו הייתה תהליך מזדחל לאורך שנים, של לקיחת שליטה של האב על בתו הקטינה, תוך מידור אמה וניצול חולשותיה, לצורך העמקת התלות של בתו בו, מצב של "שבי פסיכולוגי".
"במעשים הללו חומרה יתרה בכך שבוצעו בידי אביה של המתלוננת, שבמקום לגונן עליה פגע בה פגיעה קשה", נטען. "הנאשם פעל לבדו באופן מחושב, מתוכנן וקר רוח, כשניצל את השעות שבהן אמה של המתלוננת ישנה, ואת שעת הסיפור שהמתלוננת אהבה בכדי לבצע בה את המעשים המכוערים והחמורים שבהם הורשע".
הרכב שופטים ובראשו יעל רז לוי, גילת שלו ואהרון משניות קבעו כי מתחם העונש ההולם את העבירות הקשות צריך להיות בין 9 ל-14 שנות מאסר. השופטים שקלו לזכותו את העובדה שהודה במעשיו כבר בתחילת המשפט, ובכך חסך זמן שיפוטי יקר ומנע מהמתלוננת להעיד נגד אביה. בנוסף, הביע צער וחרטה על מעשיו, קיבל אחריות והביע נכונות לעבור הליך שיקומי. במהלך המשפט עלה כי האב עצמו היה קורבן לעבירות מין כשהיה נער.