אלה אליקים בת השמונה, ואחותה דפנה בת ה-15, נחטפו לעזה מביתן שבנחל עוז לאחר שהיו עדות לרצח של אביהן נועם, בת זוגו דקלה ובנה תומר. ביום שבת, 7 באוקטובר, מחבלים פרצו לביתם ותיעדו את כל בני המשפחה יושבים מפוחדים בפינת הבית, האב נועם מדמם והבנות בוכות.
המחבלים פרסמו את המשפחה בשידור חי בפייסבוק והעלו סרטונים לרשתות החברתיות. בהמשך תועדה תמונה של נועם נלקח מחוץ לבית בשטח הקיבוץ, זמן קצר לאחר מכן הוא נרצח.
1 צפייה בגלריה
אלה ודפנה אליקים
אלה ודפנה אליקים
מימין: אלה ודפנה אליקים
מעין צין, אמא של דפנה ואלה, אמרה ל-ynet בכאב: "אני רוצה את הבנות שלי כאן עכשיו. שתיהן מוגדרות 'חטופות בסבירות גבוהה' ויש תמונות שלהן בעזה, אני לא יודעת אם הן אמינות. בכל ערב יורד שוב החושך והבנות שלי בעזה. הן ראו זוועות, ראו את הרצח של אבא שלהן, של בת הזוג שלו והבן שלה מול העיניים שלהן, ואני לא יודעת מה עוד הן ראו. אני יודעת שהדמעות שלי לא יביאו את הבנות שלי ואני לא יכולה להרשות לעצמי להתפרק, אני צריכה להביא אותן הביתה ואחר כך אני אצטרך לשקם אותן מכל מה שעברו. אני פשוט לא יכולה להתפרק".
על בנותיה היא מספרת: "הן כל מה שרציתי כל חיי. ילדות מדהימות, יש להן לב רחב וטוב, הן חברות טובות ואין מי שפוגש בהן ולא נשבה בקסם שלהן". כעת היא מבקשת מכל הגורמים המעורבים בהשבת השבויים לפעול במהרה.
"המדינה לא מתפקדת, לא אומרים לנו שום דבר, איפה החטופים, מה מצבם", היא ממשיכה, "אני מצפה שיתעשתו ושיתחילו לעבוד, שיתנו לנו תשובות, שיתקשרו איתנו כמו שצריך. מעבירים משאיות עם ציוד הומניטרי לעזה, אבל מה הבנות שלי אוכלות? איפה הבנות שלי ישנות? אני רוצה לקוות שבממשלה שלנו עושים הכול כדי להחזיר את החטופים. אני רוצה את הבנות שלי פה, עכשיו".