מקרה קשה בבית כנסת בתל אביב: בתיעוד ממצלמה נסתרת שפרסם היום (חמישי) אתר "שווים" נראה רב בבית כנסת בדרום העיר מסרב להכניס לתפילה אב ובנו - מאחר שהילד בן ה-10 נמצא על הרצף האוטיסטי. צפו בתיעוד שבפתח הידיעה.
האב גר בשכנות לבית הכנסת חפיזוב, ומזה שנה הוא ובנו מסורבים להתפלל שם. לדברי רב בית הכנסת, שלמה תמייב, זאת בשל העובדה שהילד "משמיע קולות ומפריע ליתר המפללים והלומדים". בתיעוד נשמע הרב מדגיש כי "ילד כזה לא מתפלל בבית כנסת", ושמדובר בבית כנסת פרטי, לדבריו, ולא במקום ציבורי - ולכן ביכולתו להחליט על כך.
בתיעוד נשמע הרב טוען שהילד אינו רצוי באחד משיעורי התורה, ובין השניים התפתח עימות קולני. "אתה לא יכול להגיד לי לא לבוא לפה", הפציר האבא בפני הרב, שהשיב לו: "אתה יכול להתפלל בבית. עם ילד כזה לא מתפללים בבית כנסת". בנוסף לתיעוד, אתר "שווים" פרסם גם הקלטה שהקליט הכתב אביחי חיים, שבה נשמע הרב אומר דברים דומים.
1 צפייה בגלריה
תיעוד: רב גירש ילד בן 10 מבית הכנסת, הסיבה -  הוא אוטיסט
תיעוד: רב גירש ילד בן 10 מבית הכנסת, הסיבה -  הוא אוטיסט
"אני לא רוצה את הילד הזה פה". הרב שלמה תמייב מתוך התיעוד
(מתוך אתר "שווים")
בשיחה עם ynet אמר האב: "הרב והגבאי העיפו אותנו מבית הכנסת. הם מזלזלים וצוחקים על הילד והמון דברים נאמרו, בעיקר בשבתות, מול ילדים אחרים. קורה לילד שהוא מדבר וחוזר על עצמו. בשנה האחרונה ניסיתי בכל הדרכים לדבר איתו ושום דבר לא צלח. גם כשאנשים ורבנים התקשרו אליו הוא עדיין מתעקש שנעבור לבית כנסת אחר. שיכתוב פשוט מחוץ לבית הכנסת 'אנשים עם מוגבלות לא נכנסים'. הוא השפיל את הילד ברמה אחרת".
"אני לא רוצה לפגוע ברב ואין לי שום דבר אישי", הוסיף. "אני רק רוצה מודעות למצב של הילד. יש שם דברים שנאמרו שאתה לא רוצה לשמוע. הוא אמר 'אני מחליט מי נכנס והילד הזה לא נכנס'. כואב לי לא עליי, אלא על הילד שעובר השפלה בבית הכנסת. אני צריך לשמוע מהילד שלי 'אבא מה רוצה ממני הרב? כך ה' ברא אותי'? מה אני אמור להגיד לילד? לילד יש חברים שהוא לומד איתם בבית הכנסת. הוא פשוט מסית נגד הילד".

האב הוסיף: "יצא שהוא אמר לילד שלי ליד ילדים אחרים 'אל תשבו לידו, הוא חולה, הוא מפגר, הוא לא מבין וכדומה', ו'אני לא רוצה שהוא יהיה פה'. כולם מתרחקים ממנו כאילו יש לו מחלה מדבקת. הילדים לא אשמים, אבל איך כרב אתה יכול לעשות דבר כזה? היהדות לא אומרת כך. מבחינתו כל האוטיסטים הם חולי נפש שצריכים להיות מאושפזים, והוא מעביר את זה הלאה בתוך הקהילה שלנו".
האב פנה לרב גם באמצעות מכתבי המלצה מרבנים, שאפשרו לבנו להתפלל בבתי כנסת אחרים בעבר. גם מכתב המלצה מבית ספרו של הילד בבני ברק, המותאם לילדים עם אוטיזם, קבע כי הילד "לומד בבית ספרנו שיעורי תורה ומתפלל בכל יום את התפילה המותאמת לרמתו, תפקודו ויכולותיו". עוד צוין במכתב כי הילד לא מבין את הבעייתיות שבתפילה בקול, והתרגל לכך ממסגרת לימודיו. עוד הדגישו במכתב מבית הספר כי לילד יש "נשמה גבוהה ורצון גדול להתקרב לבורא".
מכתב נוסף שקיבל האב מבית מדרש "באר מים חיים" מבית הרב עובדיה יוסף ציין כי הילד "יכול להשתתף בשיעורי תפילה ובבית הכנסת. קשה מאוד לא לתת לנער להיכנס לשיעורי תורה. הוא גדל בבית חרדי, והוריו מעוניינים שתהיה לו יכולת לימודים ותפילות". עם זאת, כל הניסיונות השונים לשכנע את הרב תמייב עלו בתוהו.